Avatar billede thehacker Nybegynder
28. oktober 1999 - 14:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lidt af hvert...

Jeg har to spørgsmål:

1. Jeg skal bruge en procedure som checker serienummeret på disketten i a: og skriver det i label1

2. Jeg skal også bruge en kode til at kopiere en fil fra et sted på haddisken til et andet sted på harddisken.
Avatar billede blackthorne Nybegynder
28. oktober 1999 - 15:40 #1
1.
Dette er lånt fra en newsgroup

This code reads the serial number for the drive indicated.  This is the volume serial number from the operating system, not the disk serial number (for Hard Disks).

function GetSerialNumber: String;
var
  VolumeSerialNumber : DWord;
  MaximumComponentLen: DWord;
  FileSystemFlags    : DWord;
begin
  GetVolumeInformation('A:\',
                        NIL,
                        0,
                        @VolumeSerialNumber,
                        MaximumComponentLen,
                        FileSystemFlags,
                        Nil,
                        0);
  GetSerialNumber := IntToHex(HiWord(VolumeSerialNumber),4)+
                      '-'+
                      IntToHex(LoWord(VolumeSerialNumber), 4)+
end;

2.
Benyt winapi's copyfile funktion
Avatar billede thehacker Nybegynder
29. oktober 1999 - 12:51 #2
til blackthorne >>
tak for det første svar men uddyb lige nummer 2
Hilsen The Hacker
Avatar billede blackthorne Nybegynder
29. oktober 1999 - 12:58 #3
Copyfile ligger i windows unitten og ser sådan ud
function CopyFile(lpExistingFileName, lpNewFileName: PChar; bFailIfExists: BOOL): BOOL; stdcall;

kaldes med
copyfile(PChar('C:\Text.Text'), PChar('d:\Text.txt'), True hvis operationen skal fejle når filen eksistere i forvejen og false når den vare skal overskrive filen