Avatar billede jenz42 Nybegynder
03. maj 2005 - 11:16 Der er 6 kommentarer

JavaScript variabel til flash

Jeg har en JavaScript variabeL "GermanChngLanguage", der bliver defineret på følgende måde:

<script language="JavaScript">
<!--
var ChngLanguage = self.location.href
var GermanChngLanguage = ChngLanguage.replace("-us.asp", "-d.asp")
//-->
</script>

Hvordan får jeg den over i min flashfil i det efterfølgende;

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" width="993" height="66" id="menuleft" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="/includes/menu/menu-us.swf" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#999999" />
<embed src="/includes/menu/menu-us.swf" quality="high" bgcolor="#999999" width="993" height="66" name="menuleft" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" swliveconnect="true"/>
</object>

- Gerne med noget flashvar eller sådan noget.

Og hvilken kode skal knappen i flash have for at bruge den variabel som URL?
on (release) {
    getURL(variabel);
}
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. maj 2005 - 12:12 #1
Så skal du scripte det ind.

<script type="text/javascript">

document.write("<object classid=\"clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000\" codebase=\"http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0\" width=\"993\" height=\"66\" id=\"menuleft\" align=\"middle\">
document.write("<param name=\"allowScriptAccess\" value=\"sameDomain\" />");
document.write("<param name=\"movie\" value=\"/includes/menu/menu-us.swf\" />");
document.write("<param name=\"FlashVars\" value=\"variabel="+GermanChngLanguage+"\" />");
document.write("<param name=\"quality\" value=\"high\" />");
document.write("<param name=\"bgcolor\" value=\"#999999\" />");
document.write("<embed src=\"/includes/menu/menu-us.swf\" FlashVars=\"variabel="+GermanChngLanguage+"\" quality=\"high\" bgcolor=\"#999999\" width=\"993\" height=\"66\" name=\"menuleft\" align=\"middle\" allowScriptAccess=\"sameDomain\" type=\"application/x-shockwave-flash\" pluginspage=\"http://www.macromedia.com/go/getflashplayer\" swliveconnect=\"true\"/>");
document.write("</object>");
</script>

så kan du nu ligegyldigt hvad fange den med :

on (release) {
    getURL(_level0.variabel);
}
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. maj 2005 - 12:16 #2
eller noget alá:

on (release) {
    getURL("java script:self.location.href=GermanChngLanguage;void(0);");
}
Avatar billede jenz42 Nybegynder
03. maj 2005 - 12:32 #3
Det ser rigtig fint ud, og jeg har også forsøgt mig med en fremgangsmåde, der ligner den. Imidlertid dukker flashmenuen ikke op, ligesom den heller ikke gjorde det, da jeg selv forsøgte. Det hjælper heller ikke at jeg tilføjer );  til den første linie i dit script.

Se evt min testside her.
http://www.ccieurope.com/test_menu/1-us.asp

I GoLive vises de efterfølgende linier som ikke valid kode:
http://img82.echo.cx/img82/2650/script5cq.jpg
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. maj 2005 - 12:44 #4
Jeg manglede en "); i øverste linie.

<script type="text/javascript">

document.write("<object classid=\"clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000\" codebase=\"http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0\" width=\"993\" height=\"66\" id=\"menuleft\" align=\"middle\">");
document.write("<param name=\"allowScriptAccess\" value=\"sameDomain\" />");
document.write("<param name=\"movie\" value=\"/includes/menu/menu-us.swf\" />");
document.write("<param name=\"FlashVars\" value=\"variabel="+GermanChngLanguage+"\" />");
document.write("<param name=\"quality\" value=\"high\" />");
document.write("<param name=\"bgcolor\" value=\"#999999\" />");
document.write("<embed src=\"/includes/menu/menu-us.swf\" FlashVars=\"variabel="+GermanChngLanguage+"\" quality=\"high\" bgcolor=\"#999999\" width=\"993\" height=\"66\" name=\"menuleft\" align=\"middle\" allowScriptAccess=\"sameDomain\" type=\"application/x-shockwave-flash\" pluginspage=\"http://www.macromedia.com/go/getflashplayer\" swliveconnect=\"true\"/>");
document.write("</object>");
</script>
Avatar billede jenz42 Nybegynder
03. maj 2005 - 12:47 #5
Fantastisk!

Nøhj, det har jeg (og andre) bøvlet med længe! Smid et svar for velfortjente points.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. maj 2005 - 13:45 #6
oki doki :))