Avatar billede skeleton Nybegynder
03. maj 2005 - 08:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dato celle der opdateres automatisk

Hej E!

Jeg skal have lavet en dato celle der skal opdateres automatisk når der ændres i den række den befinder sig i.

Dato tekst person beskrivelse

Hvis cellen tekst/person/beskrivelse opdateres skal Dato cellen opdateres med dag's dato.
Avatar billede sjap Praktikant
03. maj 2005 - 09:40 #1
Højreklik på fanebladet og vælg "Vis programkode" og indsæt følgende kode

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)

If Target.Column >= 1 And Target.Column <= 3 Then
    Range("D" & Target.Row) = Now()
End If

End Sub

NB! Funktionen forudsætter at de tre celler, der kan ændres står i kolonne A, B og C og at datocellen står i kolonne D. Hvis det ikke er korrekt, må du selvfølgelig lige rette udtrykkene til.
Avatar billede skeleton Nybegynder
03. maj 2005 - 10:31 #2
Højreklik på fanebladet og vælg "Vis programkode" og indsæt følgende kode
!!! hvor er det lige det er ????
Avatar billede sjap Praktikant
03. maj 2005 - 10:36 #3
Jeg er ikke lige helt klar over, hvad det er du er usikker på, så du må undskylde hvis det bliver for basalt.

Nederst i dit regneark er et (eller flere) faneblade, som du kan bruge til at vælge mellem regneark og diagrammer i din fil. Det er det faneblad som du aktuelt bruger, som du skal højreklikke på, og i den menu der fremkommer, skal du vælge punktet "Vis programkode".
I det vindue der dukker op (som er en VBA editor), skal du i det hvide område indsætte den kode som jeg skrev ovenfor (du kan bare kopiere den direkte herfra)
Avatar billede skeleton Nybegynder
03. maj 2005 - 11:21 #4
Er det muligt også at indsætte brugernavn på den bruger der opdaterer(domain bruger der er logget på den pågøldende pc)
Avatar billede sjap Praktikant
03. maj 2005 - 11:38 #5
Er ikke helt sikker, men prøv at ændre din funktion til:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)

If Target.Column >= 1 And Target.Column <= 3 Then
    Range("D" & Target.Row) = Now()
    Set objWSH = CreateObject("WScript.Network")
    Range("E" & Target.Row) = objWSH.UserName
    Set objWSH = Nothing
End If

End Sub
Avatar billede skeleton Nybegynder
03. maj 2005 - 11:43 #6
Perfekt, Takker mange gange.