Avatar billede axkris Nybegynder
03. maj 2005 - 00:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slå logning fra?

hej alle

hvordan slår man logning af databasen fra i Enterprise?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2005 - 07:11 #1
Det gør du ikke !

SQLServer virker ikke uden transaktions log.

Men du kan sætte recovery mode til simpel, så trunkererer den transaktions
log automatisk ved checkpoint (hver X. minut).
Avatar billede axkris Nybegynder
03. maj 2005 - 09:52 #2
Ok, p.t. står den på "full" og nu har du forklaret mig "simpel", men hvad er "bulk log"?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2005 - 10:02 #3
Fra BOL:

Bulk-Logged Recovery
The Bulk-Logged Recovery model provides protection against media failure combined with the best performance and minimal log space usage for certain large-scale or bulk copy operations. These operations are minimally logged:

SELECT INTO.

Bulk load operations (bcp and BULK INSERT).

CREATE INDEX (including indexed views).

text and image operations (WRITETEXT and UPDATETEXT).
In a Bulk-Logged Recovery model, the data loss exposure for these bulk copy operations is greater than in the Full Recovery model. While the bulk copy operations are fully logged under the Full Recovery model, they are minimally logged and cannot be controlled on an operation-by-operation basis under the Bulk-Logged Recovery model. Under the Bulk-Logged Recovery model, a damaged data file can result in having to redo work manually.

In addition, the Bulk-Logged Recovery model only allows the database to be recovered to the end of a transaction log backup when the log backup contains bulk changes. Point-in-time recovery is not supported.
Avatar billede axkris Nybegynder
03. maj 2005 - 10:47 #4
Takker - tryk svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2005 - 10:55 #5
.
Avatar billede axkris Nybegynder
03. maj 2005 - 10:57 #6
Hvor definerer jeg det punkt, hvor den skal trunkererer loggen?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2005 - 11:04 #7
med simple recovery model ?

det sker ved checkoint !
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2005 - 11:05 #8
checkpoint