Avatar billede 3xm Nybegynder
02. maj 2005 - 21:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

redigere i .htaccess fra php

er det muligt på en eller anden måde at få lov at redigere i sin .htaccess-fil via php? fx. enten at slette den eller overskrive den.

jeg har prøvet at chmod'e den til 777, men ligemeget hjælper det. jeg får bare en "permission denied". nogen der har nogle snedige tricks de vil af med?

=)
Avatar billede 3xm Nybegynder
02. maj 2005 - 21:12 #1
...jeg burde måske have oprettet det som et apache-spørgsmål i stedet?

=)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. maj 2005 - 21:16 #2
Jeg har ingen problemer med det, jeg bruger det til noget ip ban!

HEr er mine koder:

$fp = fopen( ".htaccess", "r" );
$block = fread($fp, filesize(".htaccess"));
$block = str_replace("Deny from 0", "Deny from 0 $ipa", $block);
fclose($fp);

$fp = fopen( ".htaccess", "w" );
fwrite( $fp, $block );
fclose($fp);

Du kan vel bare rette i det så det passer med dit, men det her virker da ved mig så længe den er chmod'et 777
Avatar billede mads-lee Nybegynder
02. maj 2005 - 21:17 #3
du kan ikke lave en ny fil der hedder .htaccesss vel ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. maj 2005 - 21:18 #4
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
05. maj 2005 - 15:21 #5
Der findes også dette script: http://cker.name/webadmin/
Avatar billede sukos Juniormester
05. maj 2005 - 16:32 #6
Problemet er måske fordi du laver en .htaccess som du uploader med ftp, og senere vil redigere i den med php?
Altså, lav den med php, og se om du så kan redigere den?
Avatar billede 3xm Nybegynder
08. maj 2005 - 12:13 #7
...og så glemte jeg lykkeligt alt om det igen.

undskyld ventetiden.

sukos: du har har ret. ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte så langt. det funker nu. kast et svar, så' du rar.

=)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:48 #8
Fandt du ud af noget?
lukketid?
Avatar billede 3xm Nybegynder
27. marts 2006 - 18:46 #9
venter sådan set på svar fra sukos (jf. min kommentar 08/05-2005). men nu er det snart et år siden. jeg lukker.

sukos, hvis du vil have point må du lige sige til. så finder vi ud af det på en anden måde.

=)
Avatar billede 3xm Nybegynder
27. marts 2006 - 18:46 #10
.