Avatar billede toni01 Nybegynder
02. april 2001 - 10:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

sende indhold af form til mail og til anden side

Hej eksperter

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, da jeg normalt arbejder med asp.

Men jeg har noget indhold i en for, som jeg skal have sendt i en mail.

<FORM METHOD=post enctype=\"text/plain\" ACTION=\"mailto:torbnielsen\" id=frmSkema NAME=frmSkema>

Men da afsenderen skal have besked om hvad han har sendt og hvem han har sendt en mail til, skal disse oplysninger også submittes til en anden side, hvor de skal vises.

hvordan gøres dette med perl eller?

Hilsen
Torben
Avatar billede mjule Nybegynder
02. april 2001 - 11:04 #1
php!!!!
Lad form action være:
send.php, og skriv så i den:

<html>
<? mail(\"torbnilsen\", \"En mail\",
\"Hans email:: $email
Hans navn: $navn\") ?>
<center>Din email er: <? print(\"$email\"); ?><br>
Dit navn er: <? print(\"$navn\"); ?>
Avatar billede toni01 Nybegynder
02. april 2001 - 11:23 #2
Jeg tror ikke jeg er helt med,

Bruges til at sende en mail.

<? mail(\"torbnilsen\", \"En mail\",\"Hans email:: $email Hans navn: $navn\") ?>

Bruges til at vise noget på en side.

<center>Din email er: <? print(\"$email\"); ?><br>

Dit navn er: <? print(\"$navn\"); ?>

Men der skal vel ligges noge i formtagget så det er indholdet af formen som sendes, samtidigt skal det sendes til siden hvor det skal vises med print..
Avatar billede mjule Nybegynder
02. april 2001 - 11:31 #3
                  DET HER ER DIT FORM:

<form action=\"send.php\"><input type=\"textfelt\" name=\"navn\"><input type=\"textfelt\" name=\"email\">
<input type=\"submit\" value=\"Send\">

                  DET HER ER SEND.PHP
<? mail(\"torbnilsen\", \"En mail\",      //Din email samt emnet på den mail du modtager
\"Hans email: $email  // $email udskriver hans email
Hans navn: $navn\") ?>  // navn udskriver hans navn
<center>Din email er: <? print(\"$email\"); ?><br>
Dit navn er: <? print(\"$navn\"); ?>

Den mail du modtager vil se således ud:

Hans email: eneller@anden.email
Hans navn: per karlsen
Avatar billede toni01 Nybegynder
02. april 2001 - 11:48 #4
Det er alle disse oplysninger jeg skal have sendt i en mail, samtidig med at det sendet til en Afsendtmailbesked.html, indeholdende de samme oplysninger

<FORM METHOD=post enctype=\"text/plain\" ACTION=\"mailto:torbnielsen\" id=frmSkema NAME=frmSkema>

<TABLE class=\"clsForm\" bgColor=lightblue bordercolorlight=\"#aaaaaa\" bordercolordark=\"#aaaaaa\" border=1 cellPadding=0 cellSpacing=0 width=\"615\" height=\"573\">
    <TR  CLASS=\"clsTopRow\">
        <TD COLSPAN=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue style=\"COLOR: white\" width=\"100%\" height=\"16\">
              <FONT size=3>
            <STRONG>Indberetningsskema - </STRONG></FONT><font size=\"3\"><strong>Afgifter retur</strong></font>
        </TD>
    </TR>
    <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
          <TD width=\"40%\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top>
              <TABLE width=\"100%\">
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" valign=\"top\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue>
                        <font size=\"3\">Momsperiode</font>
                        <BR>
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD align=\"left\"  bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"40%\">
                        Fra:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"Skriv startdato for periode som DD-MM-ÅÅÅÅ\" id=\"start\" name=\"start\" style=\"WIDTH: 79px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                    <TD align=\"left\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"60%\">
                        Til:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"Skriv slutdato for periode som DD-MM-ÅÅÅÅ\" id=\"slut\" name=\"slut\" style=\"WIDTH: 79px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Er virksomheden i perioden på:
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=Periode name=Periode type=radio value=\"1\">&nbsp;Månedsafregning
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=Periode name=Periode type=radio value=\"3\">&nbsp;Kvartalsafregning
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=Periode name=Periode type=radio value=\"6\">&nbsp;Halvårsafregning
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Salgsmoms:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtSalgsmoms name=txtSalgsmoms style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Moms af EU varekøb:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtEUmoms name=txtEUmoms style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Købsmoms:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtKoebsmoms name=txtKoebsmoms style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=#add8e6 bordercolordark=#add8e6 vAlign=top width=\"100%\">
                        Olie- og flaskegasafgift:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtOlieGasAfgift name=txtOlieGasAfgift style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Elafgift:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtElafgift name=txtElafgift style=\"WIDTH: 202px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Naturgas og bygasafgift:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtNBGasafgift name=txtNBGasafgift style=\"WIDTH: 203px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>

                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Kulafgift:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtKulafgift name=txtKulafgift style=\"WIDTH: 203px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>

                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        CO<sub>2</sub>-afgift:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtCO2afgift name=txtCO2afgift style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>

                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Vandafgift:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtVandafgift name=txtVandafgift style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Afgift beløb i alt:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtSamletAfgift name=txtSamletAfgift style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
            </TABLE>
        </TD>
        <TD width=\"60%\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top>
              <TABLE width=\"100%\">
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" valign=\"top\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue width=\"100%\">
                        <font size=\"3\">Afgiftssandsynliggørelse</FONT>
                        <BR>
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue width=\"100%\">
                        Varesalg til EU-lande:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtExportEU name=txtExportEU style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Anden eksport:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtAndenExport name=txtAndenExport style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                        <BR>
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=chkMomsfri name=chkMomsfri type=checkbox style=\"LEFT: 9px; TOP: 0px\">
                        &nbsp;Har Deres virksomhed momsfri omsætning (§ 13-ydelser)
                        <BR>
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Hvilken energi anvender    virksomheden i produktionsanlæg?
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\">El</TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\">Olie/Gas</TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\">Naturgas</TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\">Fjernvarme</TD>
                    <TD width=\"40%\"></TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\"><INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" type=\"checkbox\" id=chkEl name=chkEl></TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\"><INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" type=\"checkbox\" id=chkOlieGas name=chkOlieGas></TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\"><INPUT TITLE =\"hjælpetext her\" id=chkNaturGas name=chkNaturGas type  =checkbox style=\"LEFT: 9px; TOP: 0px\"></TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\"><INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" type=\"checkbox\" id=chkFjernvarme name=chkFjernvarme></TD>
                    <TD width=\"40%\"></TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top Width=\"100%\">
                        Hvilken energi anvender virksomheden til varme/varmt vand?
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\">El</TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\">Olie/Gas</TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\">Naturgas</TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\">Fjernvarme</TD>
                    <TD width=\"40%\"></TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\"><INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" type=\"checkbox\" id=chkVEl name=chkVEl></TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\"><INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" type=\"checkbox\" id=chkVOlieGas name=chkVOlieGas></TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\"><INPUT TITLE =\"hjælpetext her\" id=chkVNaturGas name=chkVNaturGas type=\"checkbox\" style=\"LEFT: 9px; TOP: 0px\"></TD>
                    <TD width=\"15%\" align=\"center\"><INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" type=\"checkbox\" id=chkVFjernvarme name=chkVFjernvarme></TD>
                    <TD width=\"40%\"></TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\">
                        Branchebeskrivelse:
                        <BR>
                        <TEXTAREA id=txtBranchebeskrivelse title=\"hjælpetext her\" style=\"WIDTH: 377px; HEIGHT: 111px\" name=txtBranchebeskrivelse rows=1></TEXTAREA>
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=#add8e6 bordercolordark=#add8e6 width=\"100%\" align=\"left\">
                        Virksomhedsnavn:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtVirksomhedsnavn name=txtVirksomhedsnavn style=\"WIDTH: 270px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=#add8e6 bordercolordark=#add8e6 width=\"100%\" align=\"left\">
                        Deres telefonnummer:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtTelefonnr name=txtTelefonnr style=\"WIDTH: 201px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=#add8e6 bordercolordark=#add8e6 width=\"100%\" align=\"left\" >
                        Kontaktperson:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtKontaktperson name=txtKontaktperson style=\"WIDTH: 270px; HEIGHT: 22px\"><STRONG>&nbsp;</STRONG>
                    </TD>
                </TR>
                <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
                    <TD colspan=\"5\" bordercolorlight=#add8e6 bordercolordark=#add8e6 width=\"100%\" align=\"left\">
                        E-mail:
                        <BR>
                        <INPUT TITLE=\"hjælpetext her\" id=txtEmail name=txtEmail style=\"WIDTH: 270px; HEIGHT: 22px\">
                    </TD>
                </TR>
            </TABLE>
        </TD>
    </TR>
    <TR CLASS=\"clsIndberetningsRow\">
        <TD COLSPAN=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue vAlign=top width=\"100%\" height=\"1\">
            Kommentarer:
            <BR>
            <TEXTAREA id=txtKommentarer title=\"hjælpetext her\" style=\"WIDTH: 95%; HEIGHT: 111px\" name=txtKommentarer rows=1></TEXTAREA>
        </TD>
    </TR>
    <TR VALIGN=\"top\">
        <TD COLSPAN=\"2\" bordercolorlight=lightblue bordercolordark=lightblue align=\"right\" width=\"767\" height=\"6\">
            <INPUT type=\"submit\" value=\"Indsend\" id=cmdIndberet name=cmdIndsend>
        </TD>
    </TR>
</TABLE></FORM>
Avatar billede mjule Nybegynder
02. april 2001 - 11:55 #5
Så indskriver du bare al den info i scriptet!!! men for 30 point, så gider jeg sq ikke gøre det!
Avatar billede toni01 Nybegynder
02. april 2001 - 12:02 #6
Ok det var så mailen, for de 30 point kan du vel lige vise hvordan det smatidigt sende til en anden side, hvofra man viser til personen som sendte mail hvad han sendte og til hvem (0:
Avatar billede mjule Nybegynder
02. april 2001 - 12:14 #7
Det gør send.php

<? print(\"$email\"); ?> -->Det udskriver den email han skrev!

<? print(\"$navn\"); ?> --> Det udskriver det navn han skrev!

Sådan kan du jo sætte flere og flere på!
Avatar billede toni01 Nybegynder
02. april 2001 - 12:54 #8
Ok nu er jeg med, problemet er at jeg ikke kan teste det her.
du får dine points
Avatar billede toni01 Nybegynder
02. april 2001 - 13:49 #9
lige et spørgmål, hvad kræves der for at dette kører på en linux server, skal der ikke være installere noget software?
Avatar billede mjule Nybegynder
02. april 2001 - 14:22 #10
Ja, php4
www.php.net --> Find det der!