Avatar billede imago-dei Nybegynder
02. maj 2005 - 14:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kalde en process fra en web application

Jeg har lavet et kommandopromt program i c# som skal kaldes med et antal parametre fra en web application.

Problemet er at når jeg kalder programmet på denne måde:
----ooo-------
ProcessStartInfo pi = new ProcessStartInfo();
pi.FileName = mmpath; // streng, som angiver processen som skal  startes
pi.Arguments = "arg1";
pi.UseShellExecute = true;
Process p = new Process();
p.StartInfo = pi;
p.Start();
---ooo----

I koden ovenover kan jeg kun kalde processen med ét argument. Jeg kan ikke få det til at virke at bruge flere argumenter, nogen som ved hvordan det gøres?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2005 - 14:27 #1
pi.Arguments = "arg1 arg2 arg3";

virker ikke ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2005 - 14:30 #2
ProcessStartInfo pi = new ProcessStartInfo();
            pi.FileName = "xcopy";
            pi.Arguments = "c:\\a.dat c:\\b.dat";
            pi.UseShellExecute = true;
            Process p = new Process();
            p.StartInfo = pi;
            p.Start();

virker hos mig
Avatar billede imago-dei Nybegynder
02. maj 2005 - 14:30 #3
Nej det ser ikke ud til at virke. Når jeg kører programmet fra kommandopromten tager den fint mod argumenterne, så jeg tror ikke der er noget galt med kommandopromt-programmet.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2005 - 14:33 #4
hvilken fejl får du ?
Avatar billede imago-dei Nybegynder
02. maj 2005 - 14:37 #5
Jeg får ingen fejl, programmet hænger. Har også prøvet xcopy versionen som du har foreslået, men den hænger også.

Hvordan kan man debugge ned i den process som man opretter (har selv skrevet koden, så ville tro det var muligt)?
Avatar billede imago-dei Nybegynder
02. maj 2005 - 15:47 #6
Jeg har delvist løst problemet. Går ud fra at det er noget med rettigheder. Løsningen var at lægge både processen som skal startes op, og det dokument den skal bruge under web applicationens application path (en undermappe til applicationen).

Nogen der har en god forklaring? Og evt. et forslag til hvordan det kan gøres uden at ligge i application path.
Avatar billede imago-dei Nybegynder
03. maj 2005 - 10:57 #7
Nå der kommer nok ikke svar på mit spørgsmål, som jo også er ret uhåndgribeligt.

Hvis arne v lægger svar er der points at hente for indsatsen. TAkker.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2005 - 14:05 #8
ok

jeg er ikke godt nok inde i ASP.NET security til at kunne sige præcist hvorfor det
gør en forskel hvor de filer ligger
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2005 - 14:05 #9
og svar