Avatar billede tsocm Nybegynder
02. april 2001 - 01:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forms til ny txt fil med nyt fl navn

Hejsa allesammen.

Er der en  kan hjælpe mig med at lave et system, hvor der på siden skal være 3 skrive felte.
1. brugeren skal vælge hva filen skal hedde når den bilver gemt, ex. \"Kylling i karry\".
2. teksfelt der skal gemmes.
3.  teksfelt der skal gemmes.

vil gerne bede om at 2. &  3. er del op med 2 linie skift.

Og at det ikke klade sig gøre hvis ikke alle felterne er udfyldt, gerne med en lille besked.

Filernskal gemmes i txt format, og der skal oprettes en ny fil hver gang.

/Vh TSOCM
Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. april 2001 - 02:13 #1
lytter lige med
Avatar billede mortenfn Nybegynder
02. april 2001 - 10:45 #2
færdige programmer/hjemmesider koster - hjælp til scripts er gratis og sker her på eksperten.

Har du noget script, så kast det ud, og vi hjælper.

;o)
Avatar billede mjule Nybegynder
02. april 2001 - 11:20 #3

$str = \"
<center>$navn</center>
\"
$fp = fopen(\"filer/$fil.txt\",\"a\");
fputs($fp, $str);
fclose($fp);
Avatar billede mjule Nybegynder
02. april 2001 - 11:52 #4
Nej det her er bedre!!!
<?

$dir = \"filer\";
if($navn && $filnavn )
{

$file = \"$dir/$filnavn.txt\";
$str = \"
\";

$fp = fopen($file, \"a+\");
$arr = file($file);
$res = implode( \"\", $arr);
$res = \"$str$res\";
fclose($fp);

$fp = fopen($file, \"a\");
fputs($fp, $res);
fclose($fp);
}
?>
Avatar billede tsocm Nybegynder
02. april 2001 - 17:46 #5
tak for det men kan du ikke vise mig hvorledes formen skal se ud, jeg er sq ikke lige så kvik til det her.

/vh
Avatar billede tsocm Nybegynder
02. april 2001 - 17:51 #6
>>mortenfn<< Det er da ok du har den mening, men hvis jeg kligger inde med et script, og der er andre der skal bruge det, vil jeg da ikke være så smållig at jeg ikke ligger det på bordet.
Hvor maget at det der bliver skrevet her på eks.dk tror du ikke der er skrevet før andre steder.... mange tjerne point på at henvise, eller kopiere....
30% nyopfundene eller hva?

/vh
Avatar billede mjule Nybegynder
02. april 2001 - 17:53 #7
Joda!!!
Ganske simpelt!
Du gemmer det øverste i en fil vi kalder data.php
så laver du en send.html og i den skriver du bare:
<body>
<form action=\"data.php\"><input type=\"textfelt\" name=\"navn\"><input type=\"textfelt\" name=\"filnavn\"><input type=\"submit\" value=\"Send\">
</form>
</body>

HUSK at du skal CHMODDE dit dir, ellers kan php ikke skrive til det :o)
Avatar billede tsocm Nybegynder
02. april 2001 - 21:59 #8
jeg kan ikke få det til at funge, der kommer ingen txt filer frem.

/vh
Avatar billede perperper Nybegynder
02. april 2001 - 22:35 #9
Du skal ligge det i en mappe med CHMOD!!!! Som Mjule har beskrevet ligger det i filer/.txt
Så skal du lave en mappe der hedder filer og give den chmod
Avatar billede perperper Nybegynder
02. april 2001 - 22:37 #10
Avatar billede tsocm Nybegynder
03. april 2001 - 02:04 #11
nu har jeg fået den til at virke nogenlunde, men felt \"name\" skrives ikke i i txt filen.

Og jeg om man bare kan bytte textfelt ud med textarea

/vh TSOCM
Avatar billede tsocm Nybegynder
03. april 2001 - 02:10 #12
P.S hvis nu filen findes i forvej, så skal den jo helst ikke overskrives, med der imod, enten sige at navnet er optaget, eller give filen en nummer, ex: kylling_i_karry_2.txt
Avatar billede mjule Nybegynder
03. april 2001 - 10:36 #13
Jo du kan lave ALT fra checkboxe, til textareas, du skal bare huske at hvis du giver et textarea navnet 1 så skal du i php scriptet skrive $1 så kommer der nemli til at stå det man skrev i textfeltet!\"!!!
Avatar billede mjule Nybegynder
03. april 2001 - 10:37 #14
Hent det her, det lavede jeg angang, og det virker!!!
http://www.netcoders.dk/sources.asp?mode=ref&id=1529&type=0