Avatar billede drbean Nybegynder
30. april 2005 - 14:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Include javascript i xslt

Hej...

Et lille problem. Jeg har et XSLT dokument hvor jeg gerne vil have inkluderet et JavaScript. Det kan jeg ikke.

Hvis jeg laver det på denne måde.
<script type="text/javascript" src="xxx\xxx.js">

Sker der bare ingen ting.

På den normale måde med:
<script type="text/javascript">
<!--
bla bla bla
-->

Stopper den ved <!-- og viser ikke mere. Jeg kan se i kilde koden at resten af siden ligger der, men den kan ikke vise det. Er der ikke en simpel måde hvor man kan sætte et javascript ind i en xslt fil?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2005 - 15:07 #1
Der er et par fælder her... :-)

Hvis du bruger den første metode, skal du lige sørge for at der kommer et endtag med i outputtet:

<script type="text/javascript" src="xxx/xxx.js"><xsl:text></xsl:text></script>

Når du bruger den anden skal du huske på at <!-- --> fungerer som comments i XML - derfor er det ikke en del af stylesheet'et. Det du har brug for er at generere kommentarer i outputtet, hvilket gøres sådan her:

<script type="text/javascript">
<xsl:comment>
bla bla bla
</xsl:comment>
</script>

/CS
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2005 - 15:10 #2
- nå ja, og så skal du lige huske at lave en JavaScript-kommentar ("//") der udkommenterer den afsluttende HTML-kommentar (LOL):

<script type="text/javascript">
<xsl:comment>
bla bla bla
</xsl:comment>
//</script>

/CS
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2005 - 15:11 #3
Dér skal den være...

<script type="text/javascript">
<xsl:comment>
bla bla bla
//</xsl:comment>
</script>

/CS
Avatar billede drbean Nybegynder
30. april 2005 - 15:46 #4
Hvis jeg bruger denne metode:
<script type="text/javascript" src="xxx/xxx.js"><xsl:text></xsl:text></script>

Hvad skal der så stå i <xsl:text> ? For jeg få stadig en tom side på denne måde.
Avatar billede drbean Nybegynder
30. april 2005 - 16:00 #5
Du skal da have dine point. For denne her virker:
<script type="text/javascript">
<xsl:comment>
bla bla bla
</xsl:comment>
</script>