Avatar billede lmdthel Nybegynder
30. april 2005 - 08:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kun 50 mbps på et 100 mbps netværk

jeg har 2 computere med 100 mbp/s forbundet via en 100 mbps switch , men alligevel så kan jeg kun flytte data med præcist 50 mbps (49,7) ??

HVAD KAN DET SKYLDES?

///tHOMAS
Avatar billede kenp Novice
30. april 2005 - 09:36 #1
dårlige kabler, at dine netkort/swich ikke understøtter så meget alligevel osv. kan være mange ting, kan også være harddisken som er forlangsomme.. på mit netværk der kommer jeg kun op på ca. 75 mbit hvis jeg kun henter 1 fil af gangen, men hvis jeg åbner flere sessioner til at hente med, så kommer jeg op på 98 så det kan være det.
Avatar billede zapzap Nybegynder
02. maj 2005 - 14:36 #2
I gamle dage var det en tommel-finger-regel at Ethernet kun leverer ca. 30% båndbredde ved almindeligt brug, og ca. 70% i boost. Noget andet er, om det hardware og software (f.eks. OS) man bruger er hurtigt nok til at 'fylde hullet'.
Avatar billede lmdthel Nybegynder
29. juni 2005 - 18:17 #3
Hmm maaske
Avatar billede bad24 Nybegynder
29. juni 2005 - 18:19 #4
kan det ikke også være noget med fuld og halv duplex?
Avatar billede kenp Novice
29. juni 2005 - 18:28 #5
for min skyld kan han overføre med 0,5 kb pr. sekund, når man ikke melder tilbage... men bare lukker.