Avatar billede andersberg Nybegynder
29. april 2005 - 18:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk - opsætning?

Hejsa

Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg er en mongol til det.

Jeg har fået købt mig en trådløs router, og skal nu ha sat internettet op. Min stationære (som der ikke er trådløst netkort i) er sat til routeren via netkabel (i internet stikket).

Mit nuværende Stofanet modem er så sat til den stationære (der er 2 netkort i den) os via netkabel.

Men hvordan opretter jeg det trådløse netværk? Kører XP og har bla. en bærbar der skal på det.

På forhånd tak.

Mvh. Anders
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 18:15 #1
Den ledning, som kommer fra stofanet modem, og går ind i din PC, den tager du ud, og sætter ind i den Router på den port der hedder internet.
Du skal nu have fat i et andet kabel til at forbinde din router til din PC, og det skal være et lige igennem kabel.

Angående opsætningen af router, så er det ikke så svært, men fortæl mig lige hvilken router du har.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. april 2005 - 18:24 #2
Ok, når jeg så gør det kan den ikke finde stofanettet? Altså hjemmesiden hvor jeg logger på. Og det skulle jo netop gerne være så alle computerne kan logge på, så vi ikke skal til at bruge den ene som server.

Det er en Linksys WRT54G router.

Og tak :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 18:30 #3
Rolig nu, jeg har kun skrevet om hvordan du sætter skidtet sammen.

Hvordan du får hul til internettet klarer vi senere.

Den side du logger på, der bruger du vel et brugernavn, og et password, og det skal vi have ind i din router.

Jeg finder lige manualen frem.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. april 2005 - 18:33 #4
Jeps, det gør jeg nemlig :)

Og lyder godt - ser jeg frem til!
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 18:39 #5
Ok, har du forbundet modem router og pc som jeg skrev?
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. april 2005 - 18:51 #6
Nej for så kan jeg ikke gå på nettet :o) Og så kan jeg jo ikke se hvad du skriver! Men gør det så snart jeg ved hvad jeg skal gøre for at komme på nettet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 19:05 #7
Det er ikke let på denne måde, men hvorfor fælger du ikke bare quick installations guiden. Trin for trin.

Hvis du kikker i den under punkt D, der er der 4 muligheder for at koble dig på internettet, og helt ærlig, så ved jeg ikke hvilken metode stofanet anvender, men det kan jeg forsøge at finde ud af.

Der er selvfølgelig ikke noget i vejen for at forsøge sig med alle 4 metoder.

Hvis du følger guiden nøje, så tror jeg ikke du får problemer.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. april 2005 - 19:06 #8
Hvor er den guide henne? :)

Og jeg har Flexrate, hvor jeg logger på hver gang jeg skal på nettet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 19:12 #9
Der er en guide har du kan downloade: ftp://ftp.linksys.com/international/qinstalls/wrt54g_eu_v2_qi.pdf

Print den ud.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 19:13 #10
ER det deres kabel net, eller deres ADSL løsning du har ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 19:16 #11
Stofanet bruger DHCP, så du skal bare vælge Automatic Configuration DHCP i punkt D i giuden.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 19:25 #12
Du er nok nødt til at ringe til dem og spørge om hvad de bruger:

DHCP, Static IP, PPPoE eller PPTP.

Det er ret afgørende for opsætningen.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. april 2005 - 19:27 #13
Det er deres kabel net... Har intet tlf stik installeret i lejligheden.

Men dvs jeg skal ringe til dem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 19:29 #14
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. maj 2005 - 17:32 #15
Er der udvikling her ?