Avatar billede the_wannabe Nybegynder
29. april 2005 - 13:35 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Concorde kører langsomt på en Small business server

Hej efter at have fået ny server der kører Small Business 2003 er hastigheden gået markant ned selv om den nye server er væsentligt kraftigere end den gamle der er rigeligt RAM og Processer kraft ledig hvis man kigger i taskmanager.

Er der nogen der har haft ligende oplevelse og ikke mindst er der nogen der har nogen ideer til hvad der kan gøres for at få det hele til at glide igen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. april 2005 - 13:48 #1
Hvad kørte du før?
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
29. april 2005 - 13:50 #2
Windows Server 2000
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. april 2005 - 14:49 #3
Hvilken Concorde version? Kører den server/client eller direkte på databasen?
Avatar billede mariaf Juniormester
29. april 2005 - 18:49 #4
C5 skal være installeret (og ikke bare kopieret) ind på både server og klient for at køre optimalt. Der ville jeg starte.
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
02. maj 2005 - 18:13 #5
Hej det er en C4. Jeg har ikke forestået flytningen men jeg tvivler på at der er lavet en nu installation. Er faktisk stødt på det samme med en XAL også i samme miljøer fra en 2000 til en 2003 SBS.

Programmet afvikles fra serveren over netværket der er altså ikke lavet lokale installationer der er lavet en mapning til et serverdrev der benyttes til data og så startes programmet via en genvej til dets placering på serveren.

Håber det kan hjælpe jer på sporet.

The Wannabe
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
02. maj 2005 - 18:17 #6
Er der andre der har erfaring med at det skulle køre dårligere på en SBS kan den være årsagen?

Hvis jeg skal lave en ny installation af programmet kopiere jeg så bare hele program mappen ud, laver en frisk installation og ligger de gamle filer tilbage?

Har tidliger selv flyttet både C4 og C5 uden at lave nye installationer og har aldrig oplevet nogle problemer. Men det kan sagtens skyldes min uvidenhed *G*

The Wannabe
Avatar billede mariaf Juniormester
02. maj 2005 - 21:48 #7
Jeg har set masser af C5 på SBS der kører uden problemer, så vi er ude i noget opsætning eller forkert installation.
Ja, du kan sagtens lave en frisk installation, og så bare kopiere dine filer ind igen. Og nej, det giver ikke altid problemer blot at kopiere ind, men har man problemer, så er det et godt sted at starte.
Avatar billede the_wannabe Nybegynder
12. maj 2005 - 10:38 #8
De har valgt at skifte til C5 om en mdr så vi vælger ikke at gør yderligere ved den eksisterende installation. Tak for hjælpen