Avatar billede steelman Novice
29. april 2005 - 13:29 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Download af Sygate

Hej,

Måske er jeg bare lidt pivet, men jeg var inde på Sygate's hjemmeside for at downloade deres gratis firewall på http://smb.sygate.com/download_buy.htm og trykker Free Download. Men så vidresender browseren mig til denne URL: http://www.simtel.com/product.download.mirrors.php?id=53687 med en masse reklamer osv.(!)
Er det virkerlig derfra det skal downloades??
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2005 - 13:32 #1
Jeg synes den ser fin ud, men ellers prøv herfra:
http://www.snapfiles.com/get/sygatefw.html

Den er i hvert fald ok

Vejledning her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706
Avatar billede steelman Novice
29. april 2005 - 13:37 #2
ok ;-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2005 - 13:37 #3
Takker for point
Avatar billede arlet Juniormester
29. april 2005 - 13:40 #4
Jeg syntes ikke at den popup, der kom på http://www.simtel.com/product.download.mirrors.php?id=53687
så fin ud.

Den røg direkte i klassificeret websider hos mig..

Så det var flot set steelman..

Det link, som ejvindh har lagt, skulle være i orden
Avatar billede arlet Juniormester
29. april 2005 - 13:43 #5
Hmm næste pop up gjorde ikke. hmm..

Men generelt er siden vist lidt bob bob, de linker bl.a. til DAP
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2005 - 13:45 #6
arlet: ok, jeg må indrømme at jeg prøvede det med firefox, hvor jeg ikke fik nogen popups. Men det skulle nu undre mig, om Sygate selv linker til en inficeret version af deres firewall...
Avatar billede steelman Novice
29. april 2005 - 13:46 #7
arlet - jeg syntes nemlig ikke den så særlig betrykkende ud. Måske noget pjat, men det undrede mig bare at et firma som Sygate har den liggende sådan et sted(?)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. april 2005 - 15:21 #8
Jeg syntes ikke at du er pivet, steelman. Den side side er ikke ret betryggende. Af samme årsag, linker vi ikke til den på Spywarefri, men bruger i stedet Snapfiles, som ejvindh også lagde til dig.
Avatar billede steelman Novice
29. april 2005 - 17:26 #9
hehe hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt, ik'? 8-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. april 2005 - 18:45 #10
Jep *S*
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2005 - 19:54 #11
Ja, jeg må indrømme at hvis jeg bliver overbevist om at Sygate støtter spyware eller anden snavs, så har jeg godt nok også lært noget nyt i dag. :-)

Jeg må jo indrømme at jeg synes det er lidt for dårligt at jeg har dømt siden til at være "fin", hvis det viser sig at den slet ikke er det. Hvad er det, I mener der vil ske, hvis man går ind og downloader filen fra den side. Jeg går ud fra som en selvfølge at selve den fil man downloader ikke vil fejle noget. Tror I ikke det bare er fordi Sygate gerne vil holde statistik over hvor mange der downloader programmet? Og det er vel fair nok, når de bortgiver et program gratis...

Det er ikke fordi jeg benægter at I kan have ret -- det er bare fordi jeg synes det strider lidt imod min "sunde fornuft" at vi alle henviser til en firewall, hvis det viser sig at de forsøger at lægger snavs ind på computerne, når man downloader den...
:-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. april 2005 - 20:11 #12
Selve downloadet fejler ikke noget på Simtel, og Sygate lægger ikke snavs på nogen måde. Vi ændrede download sted, på grund af de ikke så tillidsvækkende popups.
Avatar billede arlet Juniormester
29. april 2005 - 20:16 #13
Og det var nemlig en af de popups, der røg i klassificeret, beskrevet 29/04-2005 13:40:29

<<Tror I ikke det bare er fordi Sygate gerne vil holde statistik over hvor mange der downloader programmet? Og det er vel fair nok, når de bortgiver et program gratis...>>
Hvis det var tilfældet at sygate lagde ting ind på min computer, for at holde statistik, så er det ikke fair nok for mit vedkomne. Så havde jeg fundet en anden firewall, men nu er det jo ikke tilfældet*S*
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2005 - 20:33 #14
Vi er naturligvis enige i, at der ikke skal lægges noget ind på brugerens computer, som spionerer. Det jeg forestillede mig var, at Sygate lige sendte brugeren forbi en statistik-side, på vejen frem til downloadet, således at det blev registreret at nu downloades firewallen, fra den og den IP-adresse.

Men når siden er lagt ind i IE-spyad, kunne det selvfølgelig godt tyde på, at det ikke er helt så uskyldigt :-) Men jeg skulle bare lige høre, om I havde mere detaljeret viden om sagen :-)

Da I har afgivet mere fyldestgørende svar end jeg, synes jeg det er rimeligt at det bliver jer, der får pointene :-)
http://www.eksperten.dk/spm/614181
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 21:15 #15
Jeg ved ikke om det er en forklaring, men ...

For 10 år siden var SimTel repository en af de mest respekterede download sites
i verden.

Lang historie som involverer den amerikanske hær, Keith Petersen, Walnut Creek
og FreeBSD styresystemet. I kan Google for detaljerne.

I 1999 blev SimTel repository købt af et firma Wind River, som pænt udtrykt har
"en meget kommerciel tilgang" til det.
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2005 - 21:19 #16
arne_v: Det var meget oplysende. Så forstår jeg også bedre, hvordan det kan være at sygate befinder sig sådan et sted :-)
Avatar billede steelman Novice
29. april 2005 - 21:27 #17
hehe - tænk hvad der kan komme ud af et lille spørgsmål :-D
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. april 2005 - 21:47 #18
ejvindh-> Simtel er ikke lagt ind i IE-Spyad. Jeg tror at Arlet mente, at han selv lagde popuppen ind i klassificerede websider.

Jeg kom bare lige forbi med en kommentar, i denne tråd, hvor du allerede havde fået pointene. Steelman var tilfreds med dit svar, så jeg syntes at du skal beholde dine point.
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2005 - 22:04 #19
Ok.
Avatar billede jensbchr Nybegynder
04. maj 2005 - 20:23 #20
Ikke for at blande mig men jeg så denne ved en tilfældighed.
Hvis i har problemer med download, hvad så med sygates ftp.
Der ligger nogen af versionerne

ftp://ftp.sygate.com/