Avatar billede jimgordon Nybegynder
29. april 2005 - 10:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilgå MSXML4.dll fra et proceduralt programmeringssprog

Jeg skal læser/skrive XML fra et pseudobasic 100% proceduralt scriptsprog, der ikke understøtter objekter.

Kan man anvende MSXML4.dll'en til det. Eller er den kun bygget op omkring objekter ?

Hvis ja, skal så have deklareret funktionerne i en VB lignende syntax. Hvor finder man disse deklarationer i VB syntax. Kan sakse dem fra en pascal fil jeg har, men VB ligner mere det sprog det skal oversættes til.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 10:14 #1
Næsten al XML er heftigt objekt orienteret.

Kan du kalde C kode ?

http://expat.sourceforge.net/

er nemlig ren C.
Avatar billede jimgordon Nybegynder
29. april 2005 - 10:30 #2
Kan kalde alle stdcall (stdcall hedder kalde konversionen i pascal) dll'er uanset hvad de er skrevet i. Expat er vel den eneste løsning så, når jeg ikke kan anvende objekter overhovedet, men kun kalde procedurale funktioner fra mit udviklingsmiljø.

Så vil det nok være næmmere (for mig) at lave en Delphi dll og få den til at lave objekt -> proceduralt konvertering.

Noget ged at .NET dll'er ikke er kompatible med stdcall kalde konversionen, så man kunne undgå at kode i 4-5 sprog på eengang.

Arne, smide et svar for point.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 10:45 #3
native -> .NET er en lidt kompleks sag p.g.a. at .NET kræver et .NET runtime
environment initialiseret
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 10:45 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 10:46 #5
Og jeg skal lige understrege at jeg ikke ved hvad der er i Delphi til XML support.

Men expat er den eneste C løsning jeg kender.
Avatar billede jimgordon Nybegynder
29. april 2005 - 10:52 #6
Delphi kan det hele....