Avatar billede nolfi Nybegynder
29. april 2005 - 08:47 Der er 7 kommentarer

Give aktivt link anden baggrundsfarve (bruger onClick)

Hej.

Jeg har en menu på min side som består af en mængde <td> som ligner nedenstående:

<td class="MenuElement" onMouseOver="this.className='MenuElementOver'; return true;" onMouseOut="this.className='MenuElement'; return true;" onClick="location.href='index.php?page=test'; return true;">

Hvordan får lavet baggrundsfarven på det aktive link om, så man kan se hvor man er?
a:active i css virker ikke her og jeg har prøvet med bgcolor efter onClick, men det nytter heller ingen ting.
Siden menuen er på, kan sees her:
http://www.pc-fiks.net/index.php?page=om

Vh. Anders.
Avatar billede cmau Nybegynder
29. april 2005 - 08:53 #1
Du kan bare lave nedensåtende til dem alle sammen.

<?
$page = $_GET['page'];

if($page == "test") {
?>
<td class="MenuElement" onMouseOver="this.className='MenuElementOver'; return true;" onMouseOut="this.className='MenuElement'; return true;" onClick="location.href='index.php?page=test'; return true;"><b>test</b></td>
<?
} else {
?>
<td class="MenuElement" onMouseOver="this.className='MenuElementOver'; return true;" onMouseOut="this.className='MenuElement'; return true;" onClick="location.href='index.php?page=test'; return true;">test</td>
<?
}
?>
Avatar billede cmau Nybegynder
29. april 2005 - 08:54 #2
Smider lige et svar, hvis du kan bruge det.

Kommer nok ikke og kigger igen foreløbig, da jeg skal til eksamen.
Avatar billede cmau Nybegynder
29. april 2005 - 08:55 #3
Ups
Avatar billede Daniel.E Praktikant
29. april 2005 - 08:55 #4
du skal bruge :hover ... se her..

<table>
<tr>
<td><a href="#">Test</a></td>
<tr>
<table>

td a {
  color: blue;
}

td a:hover {
  color: red;
}
Avatar billede cmau Nybegynder
29. april 2005 - 08:57 #5
Hov den kan jo laves meget nemmere, hvorfor tænkte jeg ikke lige på det?

<td class="MenuElement" onMouseOver="this.className='MenuElementOver'; return true;" onMouseOut="this.className='MenuElement'; return true;" onClick="location.href='index.php?page=test'; return true;">
<?
$page = $_GET['page'];
if($page == "test") {
echo "<b>test</b>";
} else {
echo "test";
}
?>
</td>
Avatar billede nolfi Nybegynder
29. april 2005 - 10:03 #6
vb2 - din hover virker ikke hos mig.
cmau - hvis jeg bruger din kode får jeg bare skrevet test efter menu-punktet. Enten alm. eller bold.
Det jeg skal have lavet er en ændret baggrundsfarve eller ændret font-farve, alt efter hvilket link der er aktivt (Men nu er det jo ikke et link (<a>) men en <td>. Skal der ændres i css'en for klassen "MenuElement"? I så fald, hvad?
Avatar billede nolfi Nybegynder
03. maj 2005 - 08:36 #7
og der var ikke andre der ville kommentere/hjælpe??