Avatar billede kgeee Nybegynder
28. april 2005 - 23:28 Der er 8 kommentarer

Min vens side

http://www.mi-casa.dk/jones/flash_content.html

Jeg har lavet denne side for en god ven. Der skal ikke mere info på. Men hvordan syntes i den virker? Er den hurtig nok? Noget der virker ulogisk? Hvordan er designet? Hvad syntes i om det hele samlet set...

P.s. Siden benytter sig af flash. Der er ikke indsat en flash tjekker endnu.
P.p.s. Lad venligst ikke dette udvikle sig til en diskussion om flash. Hvis du mener flash brugt forkert, eller ikke tjener formålet, hører jeg gerne mere. Men mine øre er lukkede for "flash er noget lort" diskussionen. Tak :-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. april 2005 - 23:51 #1
Det er et interessant design - jeg ikke rigtigt kan blive enig med mig selv om hvad jeg synes om. På den ene side så er det flot fordi det er stilrent og enkelt, men på den anden side så komme det til at virke som for lidt. Forstået på den måde at: Hvad er formålet med siden - hvad vil han med siden. Jeg ser den lidt som en art kunstner / fotograf side - men jeg kan ikke regne det ud.

Mere teknisk:
1. Flash scroll er lidt for hurtigt.
2. Formular til kontakt er alt for lille. Det er umuligt at se hvad man skriver på den på en 15" skærm med møj opløsning.
Avatar billede kgeee Nybegynder
28. april 2005 - 23:56 #2
Den er minimal, på godt og ondt. Han er fotograf (under oplæring), og med tiden skal der komme flere og flere billeder på.

1) Det kigger jeg lige på.
2) Yes regner med at finde en større/mere læsevenlig pixelfont.
Avatar billede fedtoere Praktikant
28. april 2005 - 23:56 #3
Hej kgeee.

Siden er flot nok og hurtig nok, men hvad er formålet med siden.
Når jeg besøger denne hjemmeside føler jeg ikke jeg opnår noget, hvorfor skal jeg besøge den.
Der bør helt sikkert være mere information på siden så man er sikker på hvad ejeren af siden ønsker at fortælle/vise.
Mht flash, så er det efter min mening et perfekt program at benytte for netop at lave specielle og effektfulde hjemmesider.
Avatar billede kgeee Nybegynder
29. april 2005 - 00:00 #4
Hej fedtøre!

Formålet er, at han får et online portofølje. På den måde kan han give folk et visitkort med hjemmesiden adressen på. Herved kan de gå ind, og se hans billeder. Mere er der egentlig ikke i det. Det er ikke meningen folk skal finde ham via google (der mangler meta tags, så det gør de nok ikke anyway).
Avatar billede arnums Nybegynder
29. april 2005 - 09:46 #5
Noget der kunne fjerne nogen af ovenstående kommentarer er hvis i skriver
" Jonas Bie - Fotograf " på forsiden, eller "online portfolio by Photographer Jonas Bie"

Lækker scroll, jeg leder selv efter en tut, til at lave sådan en.
Er det noget du kan dele? evt. link til tut? eller fla ;o)
Avatar billede blo0d Nybegynder
29. april 2005 - 16:40 #6
Hej med dig,

Først og fremmest som de andre har sat er sitets scroll lidt hurtigt med udover det, så kan jeg se du være lidt skilled og derfor er jeg skuffet over:

1. Du bruger tabeller

2. Din kode er spækket med fejl http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.mi-casa.dk%2Fjones%2Fforside.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%29

Kan godt være folk er ligeglad med tabeller gør sites langsommere, og uvalid kode gør også sitet langsommere, valid sites gør at sitet kan ses i flere browsere

det min mening,
Avatar billede kgeee Nybegynder
29. april 2005 - 16:46 #7
arnums: det kan vi sagtens finde ud af. jeg passer den lige til, så den kører ordentligt først.

blo0d: de fleste af de fejl validatoren kommer med er møntet på den kode flash selv genererer ved eksport. desværre har jeg ikke nok forstand på html til at kunne gennemskue om det er rigtigt eller ej. det eneste jeg kan forholde mig til er, at jeg aldrig har hørt om folk der ikke kan se html/flash filer via det eksporterede html dokument fra flash. jeg var ikke klar over tabeller skulle være langsommere end css. har du noget dokumentation, eller forklaringer på hvorfor det skulle være tilfældet? siden er testet i safari, firefox og explorer på mac, og firefox og explorer på pc uden problemer eller fejl.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2005 - 21:42 #8
der er en ting, der irriterer mig. Når man vil skrive  i kontaktformularen er der ingen cursor der viser hvilket felt man er i. - til brugervenligheden dér, men ellers vildt kreativt design :D