Avatar billede hostgirl Nybegynder
28. april 2005 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med sortering/søgning

Hej alle

Jeg har et problem med denne kode. Formen til koden indeholder en knap: button1, og en DataGrid: grdLog, samt et text felt: txtSearch. Det jeg ønsker at koden skal gøre, er når jeg taster en tekst/dato ind i textfeltet efterfulgt af klik på button1, skal datagrid'et vise den information som passer til det indtastet, hvilket styres i SQL-linjen. Dette virker også umiddelbart, men når jeg ønsker at lave min nr. 2 søgning, går programmet ned. Jeg bruger Visual Studio.Net.

Håber nogen kan give hints til hvad fejlen skyldes. Min Kode:

Imports System.Data
Imports System.Data.SqlClient

Public Class Form1
    Inherits System.Windows.Forms.Form

    'Opret forbindelse til DataBasen
    Dim objConnection As SqlConnection = New _
        SqlConnection("server=server;database=xx;user id=DanBuser;password=xxx")

    Dim objDataAdapter As New SqlDataAdapter
    Dim objDataSet As DataSet = New DataSet

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

          ViewGrid()

    End Sub

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

        ViewGrid()
    End Sub

    Private Sub ViewGrid()
        ' Set the SelectCommand properties...
        objDataAdapter.SelectCommand = New SqlCommand
        objDataAdapter.SelectCommand.Connection = objConnection
        objDataAdapter.SelectCommand.CommandText = _
            "SELECT tbl_logDaily.ID_job, tbl_logDaily.date_time, tbl_logDaily.fkID, tbl_logDaily.Description, tbl_logjobdata.ID_component, tbl_logjobdata.batchno_component " & _
            "FROM tbl_logDaily JOIN tbl_logjobdata ON tbl_logDaily.ID_job = tbl_logjobdata.ID_job " & _
            "WHERE(tbl_logDaily.date_time > CONVERT(DATETIME ,  '" & txtSearch.Text & "' ,  102)) ORDER BY tbl_logDaily.date_time"
        objDataAdapter.SelectCommand.CommandType = CommandType.Text

        ' Open the database connection...
        objConnection.Open()

        ' Fill the DataSet object with data...
        objDataAdapter.Fill(objDataSet, "tbl_logjobdata")

        ' Close the database connection...
        objConnection.Close()

        ' Set the DataGrid properties to bind it to our data...
        grdLog.DataSource = objDataSet
        grdLog.DataMember = "tbl_logjobdata"

        objDataAdapter = Nothing
        objConnection = Nothing
    End Sub
End Class
Avatar billede busschou Praktikant
28. april 2005 - 13:47 #1
kan det være fordi du sætter
objDataAdapter = Nothing
objConnection = Nothing
inden i din sub
Avatar billede hostgirl Nybegynder
28. april 2005 - 13:55 #2
jo, det var problemet. Hvor skal jeg sæt dem = nothing i koden, eller er det ikke nødvendigt. For nu laver programmet "Not Responding". Er der andre muligheder at lave programmet på, som er mere effektiv...
Avatar billede busschou Praktikant
28. april 2005 - 14:06 #3
du kunne jo vælge både at oprette dem og lukke og slette dem i din sub
I stedet for at åbne dem udenfor
Avatar billede hostgirl Nybegynder
28. april 2005 - 14:11 #4
Genialt, så virker det! Tusind tak, smider du ikke lige et svar :)

Tak for hjælpen
Avatar billede busschou Praktikant
28. april 2005 - 14:15 #5
det var så lidt ;o) godt det virker