Avatar billede cschjorr Nybegynder
28. april 2005 - 09:03 Der er 5 kommentarer

Ændring af bruger rettigheder til administrator

Jeg har en klient på vores server (win2000 + exchange) som er oprettet og fungerer som bruger. Jeg vil nu ændre ham til at være administrastor da han selv skal vedligeholde sin pc. Han er administrator på sin egen pc, men fordi han er bruger på serveren kan han ikke ændre systeminstillinger når han er logget på serveren. Jeg har tilføjet han som administrator på serveren, men han står som bruger som det primære og jeg kan ikke ændre den primære profil.

Nogen som har et godt råd?
Avatar billede preetz Nybegynder
29. april 2005 - 16:44 #1
Din brugers domæne konto skal være medlem af administrator gruppen på arbejdsstationen.

Jeg er lidt forvirret over dit ordvalg. Hvad mener du med primære profil? Og er det på serveren at han skal ændre systemindstillinger?
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
09. maj 2005 - 08:57 #2
Enig med preetz. Han skal være oprettet som Administrator Lokalt på PC'en - det har ikke noget med serveren at gøre.

Nu spiller jeg så ufattelig klog uden at vide en kæft om hvordan det hele hænger sammen, men af egen erfaring så skal du tilføje ham som administrator.

Højreklik på Denne Computer > Administrer > Lokale brugere og Grupper > Grupper > Administrator. Tilføj, og søg så i domænet efter hans brugernavn (eller navn).
Avatar billede cschjorr Nybegynder
09. maj 2005 - 09:24 #3
Nu er det sådan som jeg skriver i spørgsmålet at han er oprettet som admonistrator på sin egen pc. Han blev derefter oprettet som bruger på serveren da vi fik Exchange. Når han så prøver at ændre ting får han at vide at han skal være adm. for at kunne dette. Jeg har sidenhen tilføjet ham gruppen af adm. på serveren, men han bliver ved med at stå som bruger som primær.
Avatar billede preetz Nybegynder
09. maj 2005 - 09:35 #4
- Er det på serveren at brugeren skal ændre ting?
- "Logget på serveren" betyder det via Terminal Services?
- "adm. på serveren" Hvilken administrator gruppe på serveren?

Jeg mener at Ulrich's svar er korrekt, men jeg er stadig ikke sikker på din problem stilling. Uddyb venligst..
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
09. maj 2005 - 09:35 #5
Prøv at frakoble PC'en fra domænet, og slet alle administratorer (Også netværkskontoer, og lokale) så der kun er Administrator-kontoen som har administrative rettigheder, og derefter tilmelde den igen.

Det virker de fleste gange :)