Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
01. april 2001 - 18:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

getBytesLoaded

Ok så er jeg ude på dybt vand igen-igen...
Sidder og bakser med en preloader, hvor jeg forsøger mig med getBytesLoaded (og Total). Er det muligt at bruge den på f.eks. frame 1-15 istedet for f.eks. et mc eller hele movien.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 19:04 #1
Du laver bare din preloader i frame 1-15 fremfor på et object.

total = this.getBytesTotal();
loaded = this.getBytesLoaded();
FrameLoad = (loaded/total)*100;
Frameload = int(Frameload);
if (total eq loaded) {
    gotoAndPlay (16);
}

I frame 15 skal du så indsætte en goToandPlay(1)

Ellers kan du kan sende mig din fil, så kan jeg ændre den.

flasher@nikolajdu.dk
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
01. april 2001 - 19:16 #2
sender dig lige filmen. jeg har på fornemmelsen at det er lidt mere kompliceret end som sådan
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 19:18 #3
Venter med spænding. ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 19:53 #4
Var det sådan??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 20:23 #5
Hmm. Jeg forstår dig ikke helt. Du vil altså vise frame 10 så snart den er loadet ind, men hvorfor vil du så stadig have preloaderen kørende...??
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
01. april 2001 - 20:30 #6
Jeg vil have at frames 1--15 loades índ - der er her preloaderen skal virke. Herefter (når frame 15 er loadet skal preloaderen springe til frame 10, hvor der ligger en intro-animation). i den sidste frame af animationen springer jeg så videre til frame 15 (som jo allerede er loadet)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 20:35 #7
Hvorfor sørensen flytter du ikke bare din animation til frame 15 og afspiller resten fra frame 16 når den er færdig?

Eller sletter frame 10-15. Så preloaderen kun virker på frame 1-10.
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
01. april 2001 - 21:07 #8
Ok nu tror jeg lige vi tager den een gang til.
I min main timeline kan du jo se preloaderen i de tre første frames. Så vidt jeg kan se loader den HELE filmen før den går videre. Det nytter ikke bare at lave en if frames loaded.... i swf-filen sker der jo det at den viser f.eks. hvor meget der er downloaded, tid tilbage osv. Det vil altså sige at hvis man lavede \"if frame\" ville det være nogle forkerte tal man så i swf-filen.
At jeg har placeret animationen i frame 10 og selve \"siderne\" i frame 15 og frem, er udelukkende for overskuelighedes skyld (altså: for min egen skyld).

For at opsumere: Preloaderen skal vise (virke) hvor meget der er downloadet af frame 1-15, det er derfor jeg spørger om det ikke er muligt at få defineret getBytesLoaded (_root.getBytesLoaded()) i forhold til frame 1-15.

Jeg ved at det jo kan lade sig gøre med enkelte clips og hele film, så det kunne være det var muligt. At den så skal springe frem til frame 10 og så videre kan jeg selv fikse
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 22:06 #9
Hvorfor accepterede du??

Fandt du ud af det eller hvad? Mit næste nemme forslag vill være at smide frame 1-15 i scene 1 og så gå til scene 2, når nøvendigt.
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
01. april 2001 - 22:28 #10
øhh, bøøh god damn
det er sket for mig før.
Den accepter knap sidder fandme for dårligt. Jeg er nok af ren refleks kommet til at trykke på den da jeg ville sende et svar af sted. Og så er det vi alle siger i kor \"usability-test\".

Men nej jeg har stadig ikke fundet ud af det. Jeg har selv tænkt på det med scenerne, men jeg har desværre noget lyd og et menu-system der skal ligge henover de forskellige sider...

Rolf
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 22:45 #11
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 22:50 #12
u kan svare der så får du pointene tilbage. :-)
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
01. april 2001 - 23:06 #13
tak for tilbageleveringen :o)

Men jeg håber lige så meget du kan komme i tanke om en løsning
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 23:14 #14
Jeg tænker og vender frygtelig tilbage hvis noget slår mig. HAr allerede en idé, men vil lige teste det.
Avatar billede diktator Nybegynder
03. april 2001 - 15:01 #15
Hvis jeg har forstået det her spørgsmål rigtigt, så har jeg også en løsning på det;

Du vil have at din preloader viser at den har loadet 100%, når den har loadet til og med frame 15. selvom din film indeholder flere frames? - det er ikke noget problem ;-)

Send mig din fil, så skal jeg lave det for dig
admin@diktator.dk
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
03. april 2001 - 17:23 #16
Jeg har lige sendt filen til dig
Håber du kan gennemskue hvordan man løser problemet