Avatar billede rasmusa Nybegynder
01. april 2001 - 18:44 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Tillader brugeren cookies?

Hvordan kan man tjekke om brugeren har slået cookies til/fra i deres browser, så man kan redirecte til den rigtige side?
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 18:53 #1
Jeg ligger inde med noget du måske kan bruge hvad er din E-mail??
Avatar billede rasmusa Nybegynder
01. april 2001 - 18:55 #2
admin@hurtigsvar.dk
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 18:56 #3
Den er sendt
Avatar billede a-torsten Nybegynder
01. april 2001 - 18:58 #4
man skal vist gerne dele svar herude jolleberg.... Sådan menes reglerne at være..
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 18:59 #5
a-torsten> da det er em fil jeg ligger inde med er det lidt svært at dele den her!

-Jonas
Avatar billede a-torsten Nybegynder
01. april 2001 - 19:00 #6
anders@backslash.dk ... Jeg vil da oxo gerne have den så..
Avatar billede rasmusa Nybegynder
01. april 2001 - 19:02 #7
Nu har jeg ikke kigget på det så længe, men det ser ikke ud som om det er noget jeg kan bruge.

Det jeg søger er en funktion der kan tjekke om brugeren tillader cookies, og hvis de ikke gør vidrer stiller dem til en side der fortæller dem at de ikke kan se siden uden cookies.
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 19:04 #8
det for du da bare a-torsten tror du jeg prøver at snyde??
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 19:04 #9
den er sendt!
Avatar billede crasher Nybegynder
01. april 2001 - 19:05 #10
response.cookies(\"CookieTest\")(\"besked\") = \"Din browser understøtter cookies\"
response.cookies(\"CookieTest\").Expires = Date+365
strTrueFalse = Request.Cookies(\"Cookietest\")(\"besked\")
Response.Write strTrueFalse
Avatar billede repsac Nybegynder
01. april 2001 - 19:06 #11
Vupti ... jeg vil da også gerne snuse lidt i koden ... ;o) casper@thomsen.as
=>jolleberg: Det var dog fa\'ens så meget godt du har liggende ... ;o)

=>rasmusa: du kan vel bare forsøge at gemme en cookie og dernæst se om den findes ...
Avatar billede crasher Nybegynder
01. april 2001 - 19:06 #12
..vil da mene det kan gøres sådan
Avatar billede rasmusa Nybegynder
01. april 2001 - 19:06 #13
Det var ikke det jeg søgte, er der ingen andre der har en løsning?
Avatar billede repsac Nybegynder
01. april 2001 - 19:11 #14
<?php
setcookie(\"tester\",\"tester\",time()+120);
?>
<script>
<!--
function newplace(){
location.href =\"siden_der_skal_se_om_cookien_findes.fil\";
}
function wait(){
window.setTimeout(\"newplace()\", 1);
}
//-->
</script>

******siden der skal se om cookien findes*******
<?php
if (isset($besked)) {
  echo \"brugeren accepterer cookies\";
} else {
  echo \"brugeren accepterer IKKE cookies\";
}
Avatar billede repsac Nybegynder
01. april 2001 - 19:12 #15
Bløps ... i den første siden skal du self. have følgende stående som body:
<body OnLoad=\"wait()\">
Avatar billede rasmusa Nybegynder
01. april 2001 - 19:23 #16
Jeg giver pointene til crasher og repsac fordi begge hjalp til min løsning.

Jeg startede med crashers forslag, men det hjalp ikke, først da jeg delte det op over to sider virkede det.
Men da jeg programmere i asp kunne jeg ikke udelukkende bruge repsac\'s forslg.
Avatar billede repsac Nybegynder
01. april 2001 - 19:43 #17
Det\'r bare i orden ... :)