Avatar billede jacobve Nybegynder
27. april 2005 - 20:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Attributter og CSS = Forskel i IE og Firefox (igen)

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig dynamisk at kunne sætte en attribut på et element og vha et stylesheet markerer denne, på en eller anden finurlig måde. Mit lille eksempel viser min problemstilling.

Vises denne i Firefox 1.0 er det ene element fint markeret, men i IE er den ikke. Er der nogen der kan hjælpe mig til at opnå samme effekt i IE som i firefox? Måske ved at alternativ løsning?

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<style>
.typeahead-box {
  width: 100px;
  border: 1px solid black;
}

.typeahead-box-entry[selected] {
  background-color: #ffee99;
}

</style>
</head>
<body>
<div class="typeahead-box">
  <div class="typeahead-box-entry">entry 1</div>
  <div class="typeahead-box-entry" selected="selected">entry 2</div>
  <div class="typeahead-box-entry">entry 3</div>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede busschou Praktikant
27. april 2005 - 20:33 #1
Jeg kender ikke den måde at referere på i css men følgende to metoder ville jeg mene var en mulighed:
----
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<style>
.typeahead-box {
  width: 100px;
  border: 1px solid black;
}

.typeahead-box-entry span {
  background-color: #ffee99;
}

</style>
</head>
<body>
<div class="typeahead-box">
  <div class="typeahead-box-entry">entry 1</div>
  <div class="typeahead-box-entry"><span class="selected">entry 2</span></div>
  <div class="typeahead-box-entry">entry 3</div>
</div>
</body>
</html>
----
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<style>
.typeahead-box {
  width: 100px;
  border: 1px solid black;
}

.typeahead-box-entry span.selected {
  background-color: #ffee99;
}

</style>
</head>
<body>
<div class="typeahead-box">
  <div class="typeahead-box-entry">entry 1</div>
  <div class="typeahead-box-entry"><span class="selected">entry 2</span></div>
  <div class="typeahead-box-entry">entry 3</div>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede jacobve Nybegynder
27. april 2005 - 21:04 #2
Det vil selvfølgelig fungere. Problemet er at jeg ikke så nemt kan ændre på den valgte dynamisk. med mindre jeg selvfølgelig benytter innerHTML.

Jeg har senere fundet dette link:
http://css.maxdesign.com.au/selectutorial/selectors_attribute.htm

Hvor der nederst står at attribute selection ikke er supporteret af IE, så jeg er nok løbet ind i en blindgyde.

Jeg lukker derfor denne tråd.
Avatar billede jacobve Nybegynder
27. april 2005 - 21:04 #3
lukker