Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 15:51 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

site/script der kan lave input om til a href link.

først; jeg ønsker ikke start-hjælp, søger en der kan/vil lave det "lille" script til mig,

det jeg forstiller er en helt sort side, oppe i venstre hjørne er der 2 objekter, et text felt og en ok knap. Når man fx skriver hif i texten feltet og trykker ok, skal scriptet selv neden under lavet linket der hedder "http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=HIF", og hvis man nu skrev cpfrande i textfeltet og trykkede ok skulle den serf. gå ind på "http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=CPFRANDE".

håber jeg får noget ud af det =)
Avatar billede webt Nybegynder
27. april 2005 - 15:58 #1
Vil det følgende ikke virke:
<form name="form1" method="get" action="http://torax.outwar.com/attack.php">
  <input name="attackname" type="text" id="attackname">
  <input type="submit" name="Submit" value="Go">
</form>

med andre ord, en form som sender til den side du siger og sender attackname med i querystring.
Mvh
Martin
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 16:01 #2
det er ikke helt sådan, den skal adde det neden under som et link på det navn man skriver i så andre kan gå ind på den side og trykke på navnet så de også kommer ind på den attack side.. .
Avatar billede cpfrande Nybegynder
27. april 2005 - 16:07 #3
Hvad med at holde dig til et spørgsmål?

Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/613063
Avatar billede mysli Nybegynder
27. april 2005 - 16:08 #4
<body bgcolor="#000000">
<table>
<form action="<?php echo $php_self; ?>" method="post">
<tr>
<td><input type=text name="attack"></td>
<td><input type=submit value="Attack this site"></td>
</tr>
</table>
<?php
if (isset($_GET['attack'])){
print "<a href='http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".$_GET['attack'].">".$_GET['attack']".</a>";
}
?>
Avatar billede webt Nybegynder
27. april 2005 - 16:09 #5
<form name="form1" method="post" action="<?=$_SERVER["PHP_SELF"]?>">
  <input name="attackname" type="text" id="attackname">
  <input type="submit" name="Submit" value="Go">
</form>
<?
if (!empty($_POST["attackname"])) {
    echo "<a href=\"http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".$_POST["attackname"]."\" target=\"_blank\">http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".$_POST["attackname"]."</a>\n";
}
?>

Så da
Avatar billede webt Nybegynder
27. april 2005 - 16:10 #6
Too slow, sådan går det når man hænger på tasterne heh
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 16:11 #7
Så skal de jo gemmes et eller andet sted (database / tekstfil), hvis det skal være der når andre kommer derind !
Avatar billede mysli Nybegynder
27. april 2005 - 16:14 #8
Min skal så også ændres til;

<body bgcolor="#000000">
<table>
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
<tr>
<td><input type=text name="attack"></td>
<td><input type=submit value="Attack this site"></td>
</tr>
</table>
<?php
if (isset($_POST['attack'])){
print "<a href='http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".$_POST['attack'].">".$_POST['attack']".</a>";
}
?>

Og ja, hvis andre vil kunne se det, skal det jo nok gemmes i en fil, eller en database.
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 16:19 #9
ja det skal det legende.dk ..

webt din gør dette:
"> (her vises text felt og knap)
  http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".$_POST["attackname"]."\n"; } ?>

mysl:
når jeg trykker på knappen kommer den med "siden kan ikke vises", den prøvet at gå ind på "\blahblahblah\Skrivebord\<"
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 16:26 #10
Nå, men skal det så gemmes i en fil eller en database ?

Har du MySql ?
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 16:29 #11
ja det har jeg.
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 16:29 #12
men i en fil ville være MEGET bedre. ..
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 16:31 #13
<table>
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
<tr>
<td><input type=text name="attack"></td>
<td><input type=submit value="Attack this site"></td>
</tr>
</table>
<?php
if(!empty($_POST['attack'])) {
  mysql_connect("localhost", "brugernavn", "password");
  mysql_select_db("db");
  mysql_query("INSERT INTO links(link) VALUES('".$_POST['attack']."')");
}
$result = mysql_query("SELECT * FROM links");
while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
  print("<a href=\"http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".".$row['link']."\">http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".$row['link']."</a>");
}
?>

:)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 16:32 #14
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 16:33 #15
Så skal du have en tabel, der hedder links med et felt, der hedder link, så skulle det gerne virke :)
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 16:34 #16
er det bare mig der er dum eller hvad? .. når jeg bare prøvet at smide det i en html fil på skrive bordet er der intet der funker`?..
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 16:42 #17
http://elev-net.com/~emil/ <- der jeg smider alt test ind... sådan ser det ud med din legende.dk . hvad skal der gøres siden det ikke virker ordenligt ?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 16:46 #18
Det er rimelig svært at compile php på skrivebordet, og det hjælper hvis filen hedder noget.php :P
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 16:54 #19
haha ved jeg godt, fandt ud af det, tjek siden nu, fik lige lidt mere hjælp af it administrator.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 17:21 #20
Som sagt: Så skal du have en tabel, der hedder links med et felt, der hedder link, så skulle det gerne virke :)
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 17:28 #21
hvor skal den tabel laves hende? er ikke lige den skarpeste til det her :D
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 17:31 #22
Den skal jo laves i databasen. Check at du har adgang til en mysql database og få fat i dit brugernavn og password, og databasens navn. Så kan du evt. lave tabellen ved at køre dette script:

<?php
mysql_connect("localhost", "brugernavn", "adgangskode") or die(mysql_error());
mysql_select_db("databasenavn") or die(mysql_error());
mysql_query("CREATE TABLE links(link varchar(50))") or die(mysql_error());
?>

...så er den tabel oprettet
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 17:32 #23
ham der har adgang til mysql er ikke lige på men kommer vist snart, så vil jeg prøve, :)
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 17:33 #24
hvis jeg nu for start gerne også vil ha en "sleT" knap også så man kan slette en fra listen ? kan det lade sig gøre?
Avatar billede mysli Nybegynder
27. april 2005 - 17:57 #25
Det kan sagtens lade sig gøre.
Tilgengæld kræver det en form for login, medmindre alle skal kunne slette:)
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 18:08 #26
alle skal kunne slette, det er helt iorden :)
Avatar billede mysli Nybegynder
27. april 2005 - 18:20 #27
Så ændrer du bare legende's while til følgende;

while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
  print("<a href=\"http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".".$row['link']."\">http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".$row['link']."</a>");

print ("<a href='".$_SERVER['PHP_SELF']."?id=".$row['id']."&delete=TRUE'>Slet</a>");
}
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 18:24 #28
okey tak ... ang det script der legende.dk så skriver den "Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query in /customers/htbh.dk/htbh.dk/httpd.www/hif/ow/tabel.php on line 2
Lost connection to MySQL server during query"

hvorfor det?
Avatar billede mysli Nybegynder
27. april 2005 - 18:24 #29
Øverst på siden tilføjer du så følgende;

if ($_GET['delete'] == TRUE){
$sql = "DELETE FROM links WHERE id = ".$_GET['id'];
mysql_query($sql) or die ("mySQL fejl: ".mysql_error());
}

Samt ændrer tabel oprettelsen til;

<?php
mysql_connect("localhost", "brugernavn", "adgangskode") or die(mysql_error());
mysql_select_db("databasenavn") or die(mysql_error());
mysql_query("CREATE TABLE links(link varchar(50),id INT AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (id))") or die(mysql_error());
?>
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 18:35 #30
okey .. tror jeg har den, næsten... www.htbh.dk/hif/ow hvad er fejlen nu ?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 18:53 #31
du bliver nødt til lige at kopiere linie 20 ind, med mindre du mangler et ; længere oppe :)
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 18:57 #32
forklar lige? ..
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 19:09 #33
fejlen kan opstå fordi du glemmer at slutte en sætning af et sted, eller en streng " ;

Men marker linie 20 og tryk ctrl+c, klik i tekstfeltet på denne side og tryk ctrl+v... (sorry, jeg driller bare ;)

Vi må lige se linie 20, hvor der er fejl
Avatar billede mysli Nybegynder
27. april 2005 - 20:33 #36
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 20:45 #37
www.htbh.dk/hif/ow ... virker ikke helt :/ ...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 20:48 #38
du logger på databasen med forkerte parametre

der er f.eks ingen adgangskode.

i øvrigt:
print("<a href=\"http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".$row['link']."\">http://torax.outwar.com/attack.php?attackname=".$row['link']."</a>");

:)
Avatar billede mysli Nybegynder
27. april 2005 - 20:50 #39
Virker ikke til dit login til mysql funger helt. Sikker på du bruger rigtig login?
Avatar billede hif Nybegynder
27. april 2005 - 22:05 #40
ja, ud over localhost .. den er jeg lidt usikker på.

legende.dk - adgangskode osv er skrevet ind rigtig. har fået ham jeg har htbh.dk sammen med til at tjekke efter.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
27. april 2005 - 22:17 #41
prøv lige at kigge på fejlen (Using Password: NO)
Avatar billede hif Nybegynder
28. april 2005 - 06:48 #42
har fundet fejlen, rykkede bare "mysql_connect" og "mysql_select_db" væk fra, så virker det sQ :) www.htbh.dk/hif/ow ..
Avatar billede baitianlong Nybegynder
28. april 2005 - 19:33 #43
Jeg smider et svar :)