Avatar billede sl33py Nybegynder
27. april 2005 - 13:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Egen font i java applet

Hej java drenge.

Jeg er ved at lave en java applet der skal simulere et måleinstrument som jeg er ved at lave til mit afgangsprojekt.
Jeg har brug for at bruge 2 skrifttyper som ikke er windows standard. Jeg har fundet de skrifttyper jeg skal bruge men jeg kan ikke finde ud af hvordan man bruger disse fonte, eller om det overhovedet kan lave sig gøre? Det skal jo selvfølgelig være således at enhver bruger der ikke har denne skrifttype installeret enten får den installeret via appletten eller at man bare kan se skrifttypen i denne applet.
Avatar billede sl33py Nybegynder
27. april 2005 - 13:54 #1
Kan man eventuelt bruge createFont(int fontFormat, File fontFile) til noget? Den findes i det nye java 5
Avatar billede sl33py Nybegynder
28. april 2005 - 16:24 #2
Nu har jeg fundet ud af at bruge andre fonts end standard.
f = Font.createFont(Font.TRUETYPE_FONT , new File("C:\\Dotmatrx.ttf");
Det virker men hvis men skal have den liggende på min iis server skriver jeg istedet:
f = Font.createFont(Font.TRUETYPE_FONT , new File(getCodeBase() + "Dotmatrx.ttf");
Jeg har osse certifiseret mit applet men den siger at filen ikke kan læses?
Nogle ideer? plz
Avatar billede sl33py Nybegynder
04. maj 2005 - 13:10 #3
Ingen svar :(