Avatar billede iver25 Nybegynder
27. april 2005 - 09:41 Der er 2 kommentarer

Opdater data model i Java Server Faces (jsf)

Jeg har lavet en <h:dataTable...  med Java Server Faces. Mit problem er, at jeg gerne vil opdatere et bestemt felt i tabellen uden at refreshe siden. Dette kan selvfølgelig klares med javascript. Problemet er at den id som jsf giver hver enkelt celle i tabellen, er en konkatinering af id'er fra form, table, række og celle. Det giver denne id: form1:table1:0:text8.
Er der nogen der ved hvordan man laver denne værdi om, eller hvordan man på en anden måde kan få opdateret værdien i en bestemt celle i tabellen?
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. april 2005 - 15:28 #1
du giver et dataTable et id med  <h:dataTable id="navn" />

og det andet der skal du nok have fat i immediate atributten hvis jeg har forstået dig rigtigt.

Setting this attribute to true means that the ActionEvent is processed in the Apply Request Values phase and that the processing then jumps directly to the Render Response phase, without doing any validation or updating model values
Avatar billede iver25 Nybegynder
28. april 2005 - 08:23 #2
Jeg har været ved at læse lidt mere om jsf, og jeg er kommet frem til at et Data Grid, som er et Faces Client Component, nok er en bedre løsning for mig. Her kan man nemlig ændre den bagved liggende datamodel, og derved få ændringer vist uden at refreshe siden. Det eneste problem jer har, er at få opdateret Data Grid'en efter jeg har opdateret objekterne. Den eneste løsning jeg har læst mig frem til, er at løbe alle celler i grid'en igennem, og refreshe dem. Dette er ikke en holdbar løsning rent performance mæssigt. Er der nogen der ved hvordan man refresher en enkelt celle i et Data Grid?