Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
26. april 2005 - 20:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der lige galt her

Jeg er ved at installere et lille script til min side der skal læse nogle forskellige ting fra en database.

Men i php filen kan jeg bare ikke få den til at connecte ordentlig..

Se her:
http://www.mc-1st.dk/butik/

Hvad gør jeg lige forkert ??

Mvh. Peter
Avatar billede kasper.h Nybegynder
26. april 2005 - 21:04 #1
Den kan ikke sende header. Et PHP script kan kun sende header som det første det gør. Du kan evt. skrive ob_start(); i starten af filen, og ob_flush(); i slutningen, det burde løse det.
Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
26. april 2005 - 21:15 #2
Nej det skulle ikke være det !!!

Jeg bruger en auth.php fil med følgende oplysninger:

<?
mysql_pconnect("localhost","user_name","mysql_password");
mysql_select_db("mysql_database_name");
?>

Mangler der noget i den ??
Avatar billede kasper.h Nybegynder
26. april 2005 - 21:28 #3
ikke umidlbart.. prøv at skrive
<?
mysql_pconnect("localhost","user_name","mysql_password") or die(mysql_error());
mysql_select_db("mysql_database_name") or die(mysql_error());
?>
og så se hvilken fejl du får.
Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
26. april 2005 - 21:35 #4
Samme fejl...

Fatal error: Cannot redeclare clear_parse() in /customers/mc-1st.dk/mc-1st.dk/httpd.www/butik/class.FastTemplate.php on line 661
Avatar billede kasper.h Nybegynder
26. april 2005 - 21:42 #5
ok, men i den fil der er problemer med står der kun
<?
mysql_pconnect("localhost","user_name","mysql_password");
mysql_select_db("mysql_database_name");
?>

?!?
Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
26. april 2005 - 21:45 #6
Ja det gør der nu prøvede med..

<?
mysql_pconnect("localhost","user_name","mysql_password") or die(mysql_error());
mysql_select_db("mysql_database_name") or die(mysql_error());
?>

Men nu står der kun..

<?
mysql_pconnect("localhost","user_name","mysql_password");
mysql_select_db("mysql_database_name");
?>

igen !!!
Avatar billede kasper.h Nybegynder
26. april 2005 - 21:48 #7
sorry, men jeg forstår ikke helt..

der er mindst 661 linier i den fil der kommer fejl fra, der er kun 4 linier der? er du sikker på at det er det rigtige sted du kigger?
Avatar billede kasper.h Nybegynder
26. april 2005 - 21:50 #8
De fejl du skriver lyder ikke som om de kommer fra en MySQL forbindelse.