Avatar billede mhau Nybegynder
26. april 2005 - 18:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til multiupload

Er der nogen, der kan gøre således, at jeg kan uploade 50 filer af gangen via dette script, og højst 1 MB til hver fil?

<% Response.Buffer = True %>

<%
strPageName = "index.asp"
strUploadFolder = "upls"
strAllow = ".jpg,.jpeg,.JPG,.JPEG,.gif,.GIF,.png,.PNG"
strFileShow = 1

strFixAllow = strAllow
strFixAllow = Replace(strFixAllow,",","&nbsp")

    Files_upload    = Server.MapPath(strUploadFolder)
    Set objFSO    = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set objFolder    = objFSO.getFolder(Files_upload)

If (Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST") Then
            Set Upload    = get_upload_files()
            fcontent    = Upload("upload").Item("content")
                filnavn = lcase(extract_filename(Upload("upload").Item("filename")))
                if filnavn <> "" then
                else
                session("fejl") = "1"
                response.redirect("index.asp")
                end if
                extension = right(filnavn,4)
                filnavn = Replace(filnavn,"æ","ae")
                filnavn = Replace(filnavn,"ø","oe")
                filnavn = Replace(filnavn,"å","aa")
                fundet=false
                for i=len(filnavn) to 1 step -1    'læs baglæns
                  if mid(filnavn,i,1)="." then      'er tegnet et punktum?
                    if fundet=true then            'har der været et punktum allerede
                      mid(filnavn,i,1)="_"          'hvis ja, så erstat dette med _
                    else                            'ellers
                      fundet=true                  'er det første (=det sidste, vi læser baglæns) punktum fundet
                    end if
                next
                If objFSO.FileExists(Files_upload & "\" & filnavn) Then
                  Session("mess") = "Der findes allerede en fil med det navn. Omdøb venligst filen!"
                  Response.Redirect strPageName
                Else
                  If instr(strAllow,extension) then
                    Set File    = objFSO.CreateTextFile(Files_upload & "\" & filnavn)
                  Else
                    Session("mess") = "Filen er ikke godkendt. Filerne skal ende på <b>" & strAllow & "</b> for at blive godkendt."
                    Response.Redirect strPageName
                  End If
              For i = 1 to LenB(fcontent)
                File.Write chr(AscB(MidB(fcontent, i, 1)))
              Next
              File.Close: Set File = Nothing
              Session("mess") = "Billedet er nu uploadet!"
              Session("image") = filnavn
        Response.Redirect "index.asp"
End If %>
        <form name="frmUpload" method="post" enctype="multipart/form-data" action="<%=strPageName%>">
    <input type="file" name="upload" style="width: 100%; margin-top: 2px; margin-bottom: 2px;" size="40"><br />
    <input type="submit" value="Upload" name="sbmt" style="width: 100%; margin-top: 2px; margin-bottom: 2px;" onClick="Post();"><br />
    </form>
    Her har du mulighed for, at uploade op til 1 MB af gangen. Følgende filendelser er tilladte:<br />
    .<b>JPG</b>, .<b>JPEG</b>, .<b>GIF</b> og .<b>PNG</b><br />
    Der vil senere blive tilføjet flere til listen.
    <font color="#FF0000"><% If Session("mess") <> "" Then : Response.Write "<br /><br /><b>" & Session("mess") & "</b><br /><br />" : Session.Contents.Remove("mess") %></font>
    <% if session("image") <> "" then %><input type="text" name="filnavn" style="width: 100%; margin-top: 2px; margin-bottom: 2px;" value="[img] http://www.glasoksen.dk/upls/<%=session("image")%>[/img]"><br  />
    <a href=" http://www.glasoksen.dk/upls/<%=session("image")%>">http://www.glasoksen.dk/upls/<%=session("image")%></a><br  /><br /><% session("image") = "" %><% end if %>

<%
    Function get_upload_files()
        Set upload_object    = Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")
        request_binaries    = Request.BinaryRead(Request.TotalBytes)
        position_start        = 1
        position_end        = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(13)))
        boundary            = MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start))
        boundary_pos        = InstrB(1, request_binaries, boundary)

        Do Until (boundary_pos = InstrB(request_binaries, boundary & get_byte_string("--")))
            If Not(Response.IsClientConnected) Then Response.End

            position_start    = (InstrB(InstrB(boundary_pos, request_binaries, get_byte_string("Content-Disposition")), request_binaries, get_byte_string("name=")) + 6)
            position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(34)))

            name            = get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))
            pos_file        = InstrB(boundary_pos, request_binaries, get_byte_string("filename="))

            If  ((pos_file <> 0) AND (pos_file < InstrB(position_end, request_binaries, boundary))) Then
                upload_object.Add name, Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")

                position_start    = (pos_file + 10)
                position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(34)))
                upload_object.item(name).Add "filename", get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))

                position_start    = (InstrB(position_end, request_binaries, get_byte_string("Content-Type:")) + 14)
                position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(13)))
                upload_object.item(name).Add "content-type", get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))

                position_start    = (position_end + 4)
                position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, boundary) - 2
                upload_object.item(name).Add "size", ((position_end - position_start))
                upload_object.item(name).Add "content", MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start))
            End If
            boundary_pos    = InstrB(boundary_pos + LenB(boundary), request_binaries, boundary)
        Loop

        Set get_upload_files = upload_object
    End Function

    Function get_byte_string(str)
        For cnt = 1 to Len(str)
            get_byte_string    = get_byte_string & chrB(AscB(Mid(str, cnt, 1)))
        Next
    End Function

    Function get_string(str)
        For cnt = 1 to LenB(str)
            get_string    = get_string & chr(AscB(MidB(str, cnt, 1)))
        Next
    End Function

    Function extract_filename(filename)
        extract_filename = Right(filename, Len(filename) - InStrRev(filename, "\", -1, 1))
    End Function
%>

Med venlig hilsen
Martin Haugaard
Avatar billede mhau Nybegynder
26. april 2005 - 19:20 #1
Slet ingen?
Avatar billede mhau Nybegynder
26. april 2005 - 20:19 #2
Jeg er da en klovn! Havde helt glemt, at min nuværende udbyder understøtter ASP.NET.

Nyt spørgsmål her:
http://www.eksperten.dk/spm/613222
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. april 2005 - 20:20 #3
Hmmm... strAllow = ".jpg,.jpeg,.JPG,.JPEG,.gif,.GIF,.png,.PNG" og extension = right(filnavn,4)..

Den vil arbejde forkert, da der er 3 tegn i "jpg" og 4 i "jpeg".. og du kan bare bruge:

strAllow = ".jpg,.jpeg,.gif,.png" ' dvs, små bogstaver
extension = LCase(right(mid(filnavn, instrrev(filnavn, "."))))

Det skal muligvis være +/- 1: LCase(...(filnavn, instrrev(filnavn, ".") + 1)))
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. april 2005 - 20:22 #4
Dvs, du har ikke brug for hjælp, i dette spm = det skal lukkes?
Avatar billede mhau Nybegynder
26. april 2005 - 20:26 #5
Det er korrekt.
Ellers tak. Har oprettet et nyt spm.