Avatar billede feynor Nybegynder
26. april 2005 - 15:00 Der er 4 kommentarer

Autoscroll tabel ved drag af kolonne header

Jeg har brug for at lave en autoscroll ved drag af kolonne header i en JTable.
Situationen opstår ved brede tabeller, hvor brugeren ønsker at omordne kolonnernes rækkefølge og vil trække en kolonne ud over det synlige område.
Avatar billede _carsten Nybegynder
27. april 2005 - 08:52 #1
Prøv at se om dette bringer dig videre: http://www.eksperten.dk/spm/383892
Avatar billede feynor Nybegynder
27. april 2005 - 09:54 #2
Desværre ikke.

Det jeg er efter er muligheden for at tabellen automatisk begynder at scrolle mens man flytter en header kolonne. Dvs at tabellen gerne skulle scrolle hår cursoren nærmer sig kanten af scroll panen.
Eksempel:
Jeg har en tabel med kolonnerne a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, m, n og o.
Kun h, i, j, k, l og m er synlige i ScrollPane vinduet.
Jeg vil flytte k til at ligge mellem a og b.

p.t. kræver det at man flytter og scroller manuelt i flere trin.
Avatar billede _carsten Nybegynder
27. april 2005 - 10:06 #3
Okay- tror jeg er med på hvad det er du mener, den får jeg ikke tid til at kigge på før søndag
Avatar billede feynor Nybegynder
27. april 2005 - 10:22 #4
Jeg tror jeg fandt en mulig løsning, men den er ikke helt god, den virker som om den hakker lidt i det, og når den endeligt begynder at scrolle, går det meget stærkt :-)

        table.getTableHeader().addMouseMotionListener(new MouseMotionAdapter() {
            public void mouseDragged(MouseEvent e) {
                int x = e.getX();
                int y = e.getY();
                Rectangle r = table.getVisibleRect();
                if (x < r.x + 2 || x > r.x + r.width - 2) {
                    table.scrollRectToVisible(new Rectangle(x, y, 1, 1));
                }
        );

Jeg lader sp. være åbent hvis der er nogen der kan komme med en mere ... blid løsning...