Avatar billede kisser Nybegynder
01. april 2001 - 15:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

registrere besøg på side

Hejsa

jeg skal lave en HTMl-side, der registrerer tidspunktet for et besøg på siden, og gemmer dette tidspunkt i en cookie. Scriptet på siden skal så i passende form udskrive, hvor lang tid, der er gået siden sidste besøg.

Hvordan gøres det?

Kisser

Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 15:23 #1
Gå ind på www.netcoders.dk der finder du helt sikkert svaret!

-Jonas
Avatar billede jespernaur Nybegynder
01. april 2001 - 18:07 #2
Prøv følgende:

<html>
<head>

<script language=\"JavaScript\">

var allcookies = document.cookie;

function dw( txt )
{
  document.write( txt )
}

dw(\'allcookies = &lt\' + allcookies + \'&gt<br>\');

var pos = allcookies.indexOf(\"sidstset\");

if (pos == -1) {
  var dat = new Date();

  dw( dat.toLocaleString() + \': Det er første gang du er her<br>\');

  document.cookie = \"sidstset=\" + escape(dat.getTime()) +
                    \";expires=\" + escape(\"01 Jan 2100\");
}
else {
  var start = pos + 9;
  var end = allcookies.indexOf(\";\", start);

  var dat = new Date();
  var prevdat = new Date();

  if (end == -1) end = allcookies.length;
  var value = unescape(allcookies.substring(start, end));
  prevdat.setTime( value );
  dw(dat.toLocaleString() + \': Velkommen tilbage. Du var sidst her: \' +
                                prevdat.toLocaleString() + \'<br>\' );
  dw( \'Det er \' + (dat.getTime() - prevdat.getTime())/1000 + \' sekunder siden<br>\' );

  document.cookie = \"sidstset=\" + escape(dat.getTime()) +
                    \";expires=\" + escape(\"01 Jan 2100\");

}

// Testfunktion til at slette cookie
function delete_cookie()
{
  document.cookie = \"sidstset=;expires=01 Jan 2000;\";
}
</script>
</head>

<body>
du er nu på sidstset.html<br>
<input type=button value=\"Slet cookie\" onclick=\"delete_cookie()\">

</body>

</html>

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede kisser Nybegynder
02. april 2001 - 11:42 #3
Hejsa

Jeg syntes ikke rigtig det virker efter hensigten.

Der er jo kun registreret en dato.

Hilsen Kisser
Avatar billede jespernaur Nybegynder
02. april 2001 - 16:38 #4
Det, der registreres, er resultatet af Date.getTime(), som resulterer i antallet a millisekunder siden 1. januar 1970. Der er principielt det hele med.

Hos mig virker det fint, hvad skriver den helt nøjagtigt hos dig?
Avatar billede kisser Nybegynder
02. april 2001 - 19:51 #5
Hej igen

der står helt nøjagtig dette:

allcookies = <>
04/02/2001 19:51:13: Det er første gang du er her
du er nu på sidstset.html

\"Her er slet cookie knappen\"

Men problemet er at den jo ikke registrerer, hvor lang tid der er gået siden sidste besøg.

Nu er jeg ikke så meget inde i Java script, så det kan godt være, at det er mig det ikke har fattet pointen!

Hilsen Kisser

Avatar billede jespernaur Nybegynder
02. april 2001 - 20:02 #6
Dette viser, at du er på siden for første gang. Her gemmes tidspunktet for første gang i cookien, men da du ikke har været der før, kan den ikke vise hvor længe det er siden sidst. Du skal trykke Refresh/Reload for at se reaktionen, når den faktisk finder en gemt cookie.

\"Slet Cookie\" knappen er til at genskabe den \'jomfruelige\' tilstand, som om du aldrig har været der før.
Avatar billede kisser Nybegynder
03. april 2001 - 08:43 #7
Okay, så er jeg med.

tak for hjælpen

Hilsen Kisser