Avatar billede rpedersen Nybegynder
25. april 2005 - 16:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

slå skærm opdatering fra ?

Jeg har en komandoknap der åbner excel og udskriver en bestemt fil og lukker excel igen, men jeg vil gerne have at brugeren ikke kan se at excel er åben og bliver lukket igen. for brugeren skal det bare se ud som at der er trykket på print, han behøver ikke vide at det er excel der laver udskriften.
Avatar billede kabbak Professor
25. april 2005 - 16:53 #1
må vi se koden du bruger
Avatar billede rpedersen Nybegynder
25. april 2005 - 17:02 #2
jeg gør sådan her, jeg ved ikke om det er det smarteste, men det virker ;o)

Dim xls As New Excel.Application
xls.Visible = True
xls.Workbooks.Open Filename:="D:\testdata.xls"
SendKeys "(^p)"
SendKeys "{ENTER}"
SendKeys "%{F4}, true"
Avatar billede kabbak Professor
25. april 2005 - 17:06 #3
xls.Visible = False

prøv det
25. april 2005 - 21:30 #4
bare fjern sætningen:

xls.Visible = True
29. april 2005 - 10:49 #5
rpedersen?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
29. april 2005 - 12:44 #6
Sorry, jeg har prøvet lidt af hvært men har ikke fået det til at virke :-( jeg bliver nok nødt til, lige nu, at leve med at man kan se excel blive åbnet og lukket igen.

er der andre måder at udskrive en excel fil fra access, end med sendkeys.
Jeg har nemlig også det problem at på en maskine med access på dansk, gør den nogle gange det at istedet for at printe siden, så sætter den et p ind i en celle i regnearket ??? kan det være fordi ctrl+p (^p) bliver opfattet anderledes på en dansk version ?
29. april 2005 - 12:47 #7
klart...du kan bruge:

Xls.ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
Avatar billede rpedersen Nybegynder
29. april 2005 - 13:05 #8
Mange tak, jeg lukker spørgsmålet nu. Så må vi se om jeg finder ud af noget senere.
29. april 2005 - 13:07 #9
takker :o)

Jeg kan nu ikke forstå, at dette ikke virker:

Dim xls As New Excel.Application
xls.Workbooks.Open Filename:="D:\testdata.xls"
Xls.ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
29. april 2005 - 13:07 #10
husk forøvrigt

Xls.Quit
Avatar billede rpedersen Nybegynder
29. april 2005 - 13:16 #11
Hej igen

nu er jeg lidt forviret, for nu virker det ;-) jeg får ikke vist excel og printet kommer fint ud. Det eneste der nu mangler er at når jeg bruger xls.quit istedet for SendKeys "%{F4}, true" så kommer den og spørger om jeg vil gemme ?

har du også en løsning på det ?
29. april 2005 - 13:18 #12
jeg kan ikke huske det præcist, men kan du ikke skrive en parameter efter Quit?

f.eks:

Xls.Quit vbsaveall
Avatar billede rpedersen Nybegynder
29. april 2005 - 13:26 #13
Jeg har fundet ud af at hvis jeg saver inden jeg lukker så er det ok.

det gør jeg med denne komando

    For Each w In xls.Workbooks
    w.Save
    Next w

    xls.Quit
Avatar billede kabbak Professor
29. april 2005 - 13:30 #14
uden at gemme, nb. ikke testet

Dim xls As New Excel.Application
xls.Workbooks.Open Filename:="D:\testdata.xls"
Xls.ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
Xls..Saved = True
xls.Quit
Avatar billede kabbak Professor
29. april 2005 - 13:31 #15
Xls.Saved = True

et punktum for meget ;-))
29. april 2005 - 13:33 #16
interessant - den kendte jeg ikke :o)