Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
25. april 2005 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datofelt i skabelon i Word

Hejsa

Bruger Microsoft Office XP Professionel på Pc'er med Microsoft Windows 2000.

Jeg har lidt problemer med datofelter i mine Word skabeloner.

Jeg har lavet en brevskabelon, hvor der bl.a. indsættes dags dato automatisk, via feltet dato, med koden: TIME \@ "d. MMMM yyyy"

Dette fungerer også fint, men problemer opstår når en bruger opretter et brev via skabelonen, gemmer det, og så åbner det efter f.eks. nogle uger. Så ændre den datoen igen til dags dato! Det skal den jo ikke, når først brevet er lavet på baggrund af skabelonen skal datoen "fastfryses" så man kan se hvornår dokumentet er oprettet.

Det mærkelige er at jeg også har indsat feltet USERNAME som jeg bruger til at skrive brugerens navn nederst i brevet. Hvis jeg opretter et brev på baggrund af skabelonen og gemmer det, ændre min username i word, og åbner brevet igen, så ændre den ikke det ligesom den gør med datoen...?

Nå, men er der nogen der ved hvordan jeg får den til at fastfryse datoen??

Jeg imødeser meget gerne svar senest i dag kl. 16:00

På forhånd tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 12:58 #1
Dato er bogmærket hvor datoen indsættes.

ActiveDocument.Bookmarks("Dato").Range.InsertDateTime DateTimeFormat:="d. MMMM yyyy", InsertAsField:= _
        False, DateLanguage:=wdDanish, CalendarType:=wdCalendarWestern, _
        InsertAsFullWidth:=False
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
25. april 2005 - 13:00 #2
Øhh, ok. Og hvor / hvordan skal jeg indsætte ovenstående kode?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 13:01 #3
Hvordan indsætter du den dato du bruger idag?
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
25. april 2005 - 13:04 #4
Bare som en feltkode mellem {}, skal hele den tekst ind der??
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 13:06 #5
Nej, det er fra kodemodulet i skabelonen. Jeg tjekker lige, hvordan du kan gøre, og vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 13:12 #6
Åben din skabelon
lav et bogmærke, der vor datoen skal være. Navnet på bogmærket skal være Dato

Tryk på Alt+F11, så kommer du til kodemodulet
i menuen vælges Insert - Module
Her indsætter du nedennævnte kode, og gemmer din skabelon.

Når du nu vælger Filer ny, vil dagsdato blive indsat og fastfryst.
Sub Autonew()
ActiveDocument.Bookmarks("Dato").Range.InsertDateTime DateTimeFormat:="d. MMMM yyyy", InsertAsField:= _
        False, DateLanguage:=wdDanish, CalendarType:=wdCalendarWestern, _
        InsertAsFullWidth:=False

End Sub
Avatar billede hoffmann-as Nybegynder
25. april 2005 - 13:59 #7
Det virker :-)

Tak for hjælpen