Avatar billede thomas_it Nybegynder
01. april 2001 - 01:58 Der er 1 løsning

Nogen der lige vil dobbeltjekke mit script?

Hey..jeg vil bare spørge om nogen vil dobbeltjekke mit script for jeg kan ikke få det til at virke og forstår ikke hvorfor..

det er et nyhedsscript...

<html><title>Tilføj Nyhed</title>
<body bgcolor=\"153580\" text=#FFFFFF link=\"#000000\" vlink=\"#CCCCCC\">
<div align=\"center\">
  <pre>&nbsp;<font size=\"5\">Velkommen til Web-Zone.dk\'s Nyheds afd.</font>
</pre>
</div>
<div align=\"center\"> Her kan du tilf&oslash;je nyheder til hjemmesiden!</div>

<?
if( $HTTP_POST_VARS[navn] && $HTTP_POST_VARS[overskrift])
{
    require(\"config.php\");
    mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass);
    mysql_select_db($database);
    class Nyhed
    {
        function register()
        {
            $nar = func_num_args();
            if( $nar != 1 )
                return 0;
            $args = func_get_args();
            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT * FROM nyheder WHERE navn=\'$args[0]\' AND overskrift=\'$args[1]\' AND nyhed=\'$args[2]\' AND email=\'$args[3]\'\");
            if( ($num = mysql_numrows($result)) == 1 )
                return 0;
            if( !MYSQL_QUERY(\"INSERT INTO nyheder (navn, overskrift, nyhed, email)
                              VALUES(\'$args[0]\', \'$args[1]\', \'$args[2]\', \'$args[3]\')\") )
                return 0;
            return 1;
        }
        function display_error($errormsg)
        {
            echo $errormsg;
        }
$Nyhed = new Nyhed();
if( $Nyhed->register($HTTP_POST_VARS[navn], $HTTP_POST_VARS[overskrift], $HTTP_POST_VARS[nyhed], $HTTP_POST_VARS[email]) ){
$msg = \"<meta http-equiv=\\\"Refresh\\\" content=\\\"0;url=http://www.web-zone.dk/2001-2/nyheder.php3;
<? echo $variabel ?><?\\\" >\";
echo \" \";
}
else
echo \"<h3>desværre - nyheden findes allerede i databasen.</h3>\";
mysql_close();
}

if($msg) echo $msg;
?>
<form action=\"opret_nyhed.php\" method=post enctype=\"multipart/form-data\">
  <div align=\"center\"></div>
  <div align=\"center\"> </div>
  <pre><table width=\"100%\" border=\"0\">
    <tr>
      <td width=\"67%\" height=\"19\">Skriv dit navn:</td>
      <td width=\"33%\" height=\"19\">
        <input type=text size=16 name=navn maxlength=16>
      </td>
    </tr><tr>
      <td width=\"67%\">Nyhedens overskrift:</td><td width=\"33%\">
        <input type=text size=16 name=overkrift maxlength=40>
      </td></tr><tr>
      <td width=\"67%\" height=\"31\">Selve nyheden</td><td width=\"33%\" height=\"31\">
        <input type=text size=16 name=nyhed maxlength=255>
      </td></tr><tr>
      <td width=\"67%\">Din email adressse</td><td width=\"33%\">
        <input type=text size=16 name=email maxlength=50>
      </td></tr>

  </table><input type=submit value=\"Tilføj nyhed\"></pre>
</form>
</body></html>
</body>
</html>

TAK på forhånd
Avatar billede thomas_it Nybegynder
01. april 2001 - 01:58 #1
ups..kom vist til at trykke 1 gang for meget.. :(
sorry!