Avatar billede larsbaun Nybegynder
23. april 2005 - 10:43 Der er 6 kommentarer

On clipevent - variabel

Dette virker !!

onClipEvent (enterFrame) {
gotoAndStop(_root.gAmpLeft2);
}

Men dette gør ikke !!

onClipEvent (enterFrame) {
      q = 2;
      o = (_root.gAmpLeft+q);
      // gotoAndStop(o);
      trace(o);
      // the trace respond : _root.gAmpLeft2
}

Hvorfor ??????
Avatar billede thulstrup Nybegynder
23. april 2005 - 11:03 #1
q = 2;
o = ["gAmpLeft"+q];
gotoAndStop(_root.o);

Og som en lille sidenote:
onClipEvents er forældede og der udover giver det ikke den store mening at placere dit script i en onEnterFrame.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
23. april 2005 - 11:04 #2
Hov, ignorer bare det ovenstående, jeg havde lige set forkert...
Avatar billede larsbaun Nybegynder
23. april 2005 - 11:15 #3
Det er bare som en test , jeg har nogle knapper som jeg skal have til at sende "q" værdien ind til scriptet med ...

Du siger at onClipEvents er forældede... Hvad bruger man så ?

Jeg har ikke tid til at teste , men det lyder rigtigt , så ligger du et
svar så du kan få point !
Avatar billede larsbaun Nybegynder
23. april 2005 - 11:15 #4
ahh , havde ikke set din mellem ligende respond !!
Avatar billede thulstrup Nybegynder
23. april 2005 - 11:26 #5
Nu er jeg lidt i tvivl om hvad det helt præcist er du er ude efter, men...

Hvis vi siger at 'q' er et nummer og 'gAmpLeft' er en streng og at du gerne vil lægge disse to sammen når du trykker på en knap:

var q = 2;
var gAmpLeft = "labelNavn";
minKnap.onRelease = function() {
    _root.gotoAndStop(gAmpLeft+q);
};

Tidlinien vil så hoppe til framen med labelnavnet 'labelNavn2'.
Avatar billede larsbaun Nybegynder
23. april 2005 - 12:41 #6
gAmpLeft0 indeholder en masse værdier eks. ( spectrumLeft=[12,31,43,13,6,0,13,6,6,12,52]

gAmpLeft1 indeholder nogle andre værdier (spectrumLeft=[3,63,13,87,15,41,31,7,0,34,2]

gAmpLeft 2 ... osv op til gAmpLeft14

Nu har jeg så et movieClip med denne kode på

onClipEvent (enterFrame) {
gotoAndStop(_root.gAmpLeft0);
}

Som så hoppe imellem de frames nummer der lå i talrækken , hvilket virker fint
Hvis jeg nu indsætter et andet nummer i scriptet :

onClipEvent (enterFrame) {
gotoAndStop(_root.gAmpLeft2);
}

Hoppes der imellem en anden tal række. - Dette virker også fint

NU er det så jeg vil have 15 knapper så jeg via knapperne kan styre hvilket tal række der skal vises i moviesclipet gAmpLeft0 til 15 , Derfor tænkte jeg at hvis jeg kunne indsætte en variabel i gAmpLeft + q eller andet så kunne jeg via knapperne sende q værdien ind i scriptet ....

en MEGET lang forklaring , undskyld for det ... Men jeg håbet eat du nu har en ide om hvad det er jeg prøvet og om din hjælp er rigtig !!

Har desværre stadigvæk ikke mulighed for at teste ... øv