Avatar billede lisa99 Nybegynder
23. april 2005 - 10:00 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge et program der opdater en .txt

Hej
Er der nogen der gider hjælpe mig?
Jeg har brug for et program som kan "flette" 2 filer sammen.
Jeg havde tænkt mig det skulle "flette" dem sammen på følgende måde:
Først skal det går ind og rette oempricenew.txt filen, med at rette varelager fra lager ja til 10 lager nej til 0.
Den del er let nok.
Så skal den rette Price i samme file til prisen +25 % +15 % og afrunde til hele tal.
Derefter skal den gå ind og sammenligne de 2 filer og kigge på ProductName og ProductNumber hvis den finder 2 der passer sammen skal den rette StockAmount;Price; i shop_export og lade resten bliver som det er
hvis den finder mere end 1 vare eller den ikke finder varen uden samme skal den oprette en ny under GroupName; Nye varer
De hele skal komme ud i en ny file som har samme opsætning som shop_export.txt
de 2 filer ligger her http://monstar99.users.whitehat.dk/shop_export.txt og http://monstar99.users.whitehat.dk/shop_export.txt
i Filen shop_export indeholder følgende:
ProductID;ProductNumber;ProductName;GroupName;ShortDescription;Description;Price;OnSale;LowPrice;Weight;StockAmount;EditDate
Filen oempricenew indeholder:
ProductNumber;GroupName;ProductName;Price;Stock ja/nej;Weight;det sidste rækker skal ikke bruges.
Avatar billede vistodk Nybegynder
23. april 2005 - 12:05 #1
du kan gøre det i excel med en makro.... Jeg kan ikke lave det, for jeg fik det selv lavet for min efen webshop får et års tid siden
Avatar billede lisa99 Nybegynder
23. april 2005 - 12:42 #2
jeg skal bruge et program der gør det for mig.
Jeg har haft et for 3 år siden med mistet det ved et større virus angreb.
Avatar billede lisa99 Nybegynder
23. april 2005 - 16:50 #3
den anden fil den skal flettes sammen med er http://monstar99.users.whitehat.dk/oempricenew.txt
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
23. april 2005 - 22:56 #4
Er det noget der skal gøres igen og igen eller er det en éngangforteelse?
At du linkede til shop_export.txt 2 gange i indlægget var en fejl går jeg ud fra.

Jeg forstår ikke helt din forklaring.
Som jeg forstår det er der to filer: shop_export.txt og oempricenew.txt

Hvad skal StockAmount;Price; i shop_export rettes til hvis to ens varer er fundet i de to filer?
Avatar billede lisa99 Nybegynder
24. april 2005 - 10:17 #5
oempricenew filen skal rette lager, pris og produkter fra Shop_export hvis der er 2 med samme produktnr. og samme produkt navn skal den lave en ny gruppe som hedder 2 ens. Hvis produktnr ikke findes skal den lave en gruppe som hedder nye produkter. Der er i oempricenew.txt filen en varergruppe som hedder udgående varer de vare skal den gå ind og slette i Shop_export.txt filen.
Avatar billede lisa99 Nybegynder
24. april 2005 - 10:30 #6
p.s giver gerne flere point. plus det program en ven af en ven af en ven lavet til mig for 3 år siden var ikke grafisk eller noget et enkelt dos lignede program.
Bare det virker så er jeg næsten lige glad med og jeg selv skal sidde og bede den om at arbejde og ikke bare trykke på en knap som ville være det optimale ;)
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
24. april 2005 - 13:26 #7
Jeg vil mene det skal laves med et lille visual basic program, hvor du vælger hvilke to filer det drejer sig om, trykker på en knap og en 3. fil genereres med det nye output. Jeg kan desværre ikke påtage mig det i øjeblikket pga. eksamenlæsning.
Avatar billede clarion Nybegynder
25. april 2005 - 21:53 #8
Er der nogen speciel grund til at du ikke virker interesseret i at få en database løsning?

Jeg vil foreslå at få de to filer proppet ned i en database, hvorfra du kan indsætte nye, slette gamle, ændre priser, sammenligne osv. Og selvfølgelig trække shop_export.txt ud, hvis det er den der skal bruges i dit system.

Men du er nødt til at forklare hvad du mener med "rette varelager fra
lager ja til 10 lager nej til 0.". Hvad skal ændres til 10?
Avatar billede clarion Nybegynder
30. april 2005 - 12:42 #9
Hej Lisa99.

Du accepterede mit svar under dit andet spørgsmål, men jeg har ikke hørt fra dig endnu. Har du fået løst dit problem?
Avatar billede lisa99 Nybegynder
30. april 2005 - 15:03 #10
nej det har ikke haft tid
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
30. april 2005 - 15:05 #11
Lisa99 > Hvad siger du til det stillede forslag om at bruge en database som Clarion foreslog? Det er langt det smarteste.
Avatar billede lisa99 Nybegynder
04. maj 2005 - 13:09 #12
det kan jeg ikke da jeg ikke har adgang til den :(
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
04. maj 2005 - 13:55 #13
Nej, men det jeg mente var at du kunne importere den første fil ind i fx. en accessdatabase -> lave alle de ændringer du vil (meget nemmere i en database) -> eksportere databasen til den textfil du skal bruge. Måske kunne så'n en løsning gøre det.
Avatar billede clarion Nybegynder
04. maj 2005 - 16:55 #14
Hej Lisa99.

Du vil få et selvstændigt system hvor du kan importerer dine *.txt filer ind i en database, din database. Herfra kan du rette, slette, tilføje osv. som du ønsker. Til sidst kan du eksporterer databasen til de *.txt filer du skal bruge.

Fra sådan en platform er mulighederne mange. F.eks. statistiske lister, bestilling af nyt ved lave beholdning ect, ect, ect.

Kontakt mig, så skal jeg svare på dine spørgsmål :-)

Jesperfjoelner: held og lykke med eksamen. Hvad skal det blive til???
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
04. maj 2005 - 19:43 #15
Claring > Joh, jeg presser på med læsningen. Det er retsmedicin, psykiatri og gynækologi i den her omgang :-)
Avatar billede clarion Nybegynder
04. maj 2005 - 19:52 #16
fy for py for......

god arbejdslyst ;-)
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
04. maj 2005 - 19:55 #17
Jo tak. Som du kan se laver jeg noget lidt andet når jeg er i civil :-)
Nu må vi se hvad Lisa vil bruge. En database med nogle funktioner til oprensning og sammenskrivning af de filer må være det rigtige.
Avatar billede clarion Nybegynder
04. maj 2005 - 20:19 #18
Der er jeg jo så 'civil' hele døgnet. Dataopsamling af alt fra biler, kød, personer, ordre.........

Du kan sende mig en mail på clarion.nielsen@stofanet.dk hvis du har interesse i at høre mere.

Med hensyn til Lisa - ja, hvis der skal være lidt perspektiv i det, må det være sådan en løsning. Og den tager ikke længere tid at lave end 'bare en fletter'.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
05. maj 2005 - 00:31 #19
Aha. Er du professionel? Det er altid interessant at høre hvad folk beskæftiger sig med. Jeg må sige det er hobby for mig, men jeg er fascineret af systematisk dataregistrering i mange sammenhænge (svært at forklare vennerne). Der er et link til min lille præsentationshjemmeside i min brugerinfo.
Avatar billede lisa99 Nybegynder
05. maj 2005 - 16:26 #20
Jeg ville være tilfreds hvis jeg kunne finde ud af selv at rette det i access eller excel. Da jeg nok skal bruge det flere gange til forskelige filer der skal flettes sammen på kryds og tværs. Men de 2 fil som jeg snakker om her er de2 første.
Avatar billede lisa99 Nybegynder
04. juni 2005 - 13:03 #21
har fået en til at lave det til mig