Avatar billede sunejens Nybegynder
22. april 2005 - 19:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skriv til toppen af fil med Visual Basic

Hej.

Hvordan skriven man til toppen af en tekst file i Visual Basic.
Normalt når jeg bruger metoden: WriteStuff.WriteLine(et_eller_andet) sætter metoden strengen efter det andet tekst der i forvejen stod i filen.
Avatar billede joern Nybegynder
22. april 2005 - 19:55 #1
Hej.

Du må skrive til en anden fil, og derpå indlæse fra den første og tilføje dens indhold.  Til sidst må du kopiere fil 2 og overskrive fil 1.

M.v.h. Jørn
Avatar billede sunejens Nybegynder
22. april 2005 - 19:58 #2
Er det seriøst den nemmeste måde at gøre det på?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
22. april 2005 - 20:35 #3
Det er den *eneste* måde at gøre det på, dvs. man kan gøre det lidt mere elegant:
indlæs hele textfilen, luk filen, åbn den for skrivning (ikke append), skriv den nye tekst, skriv den indlæste tekst, luk filen.