Avatar billede william11 Nybegynder
22. april 2005 - 10:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hjælp med en code

Hej jeg har et mindre problem... :S
tjek lige coden:

$res = mysql_query("SELECT * FROM HOT_star WHERE Star_ID = '". $_GET['id'] ."'") or die();
        $row = mysql_fetch_array($res);

        $date      = date("d-m-Y H:i");
        $ip        = getenv("REMOTE_ADDR");
        mysql_query("INSERT INTO HOT_star (navn,Star_ID,kon,date,ip)
        VALUES (
        '". $_POST['navn'] ."',
        '". $_GET['id'] ."',
        '". $_POST['kon'] ."',
        '". $date ."',
        '". $ip ."');") or die(mysql_error());

------------------------------------------------------------

Den skal poste id ind i det felt som hedder Star_ID, men det gør den ikke.. :S den poster ingenting ind i det felt, synes jeg har prøvet alt, så har brug en for en hånd her

//william11
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. april 2005 - 13:54 #1
For det første hedder det "koden" og det er ikke "en kode" men "noget kode" , desuden er det der cirka ligeså ubrugeligt som hvis du kommer ned til bageren med at brændt stykke chokolade kage og siger "det virker ikke, fix det!".

For det første skal vi vide hvordan din database ser ud, dernaest skal vi vide hvilken fejl du får og om du får fejl , hvad du burde få og hvad du forventer. Udover det ville det være en væsentlig fordel med et link til et sted hvor koden er i produktion.

Udover det ser det kode der unindented ud. Du skal tænke på at vi måske ikke gider bruge 20 min på at forstå din kode og derefter 20 min mere på at finde fejlen, tilgengæld ville det være væsentligt mere tiltalende at bruge 20 min på at finde fejlen hvis koden var stillet pænt op så den var til at læse.
Avatar billede william11 Nybegynder
22. april 2005 - 14:22 #2
lukker... (det var ikke sådan et svar jeg forventet at få..;))