Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
31. marts 2001 - 20:55 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

<iframe> Men virker det?

Jeg er lidt ny inden for iframes.

Jeg har en index fil i PHP tables.

Midt i den fil er denne linie indsat:

<iframe name=\"form\" src=\"<? print(\"$url0\") ?>\" frameborder=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" scrolling=\"auto\" height=\"100%\" width=\"100%\" style=border:0px solid black></iframe

Her skal mine sider komme frem som bliver defineret via et sider.php dokument, men når jeg bruger min menu kommer der kun den samme side. - hvorfor?

www.whitehat.dk/mortendyrekilde/bond
Avatar billede ezzuk Nybegynder
31. marts 2001 - 21:02 #1
når du angiver links skal de være sådan her:

a href=\"dinside.html\" target=\"iframe\"
Avatar billede ezzuk Nybegynder
31. marts 2001 - 21:02 #2
var det det som du mente?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
31. marts 2001 - 21:02 #3
Iframes virker i IE, men ikke netscape !!
Avatar billede ezzuk Nybegynder
31. marts 2001 - 21:04 #4
det tror jeg efterhånden, at folk har fattet. det siges konstant. no offense
Avatar billede rasher Nybegynder
31. marts 2001 - 23:50 #5
Nå du i din ifram sætter name=\"form\" så skal dine <a href\'s se sådan her ud:

<a href=\"blabla.html\" target=\"form\">bla</a>

Og øh... iframes virker da i hvert fald i mozilla 0.7. HTML4 er snart 3 år gammel, så det er vist efterhånden folks egen skyld hvis de har en browser der mangler vigtige dele af HTML4.

Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 23:52 #6
rasher : iframes virker ikke i NS 4.5, og da de først for nylig kom med deres version 6, så kan folk selv vist ikke have skylden. :o)
Avatar billede rasher Nybegynder
31. marts 2001 - 23:54 #7
Ingen er vel tvunget til at bruge NS??
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 23:54 #8
Desuden er det vel bare et dårligt forsøg på at skjule sine egne dårlige programmeringsevner at sige, at folk selv har skylder hvis de ikke kan se ens sites. Er man god nok kan alle problemer omgåes. :o)
Avatar billede jd Nybegynder
31. marts 2001 - 23:56 #9
parazite-> Hop nu lige på ICQ :)
Avatar billede parazite Nybegynder
31. marts 2001 - 23:56 #10
Nopz, men man kan ikke komme udenom at en ikke ubetragtelig del af Nettets brugere bruger den.
Avatar billede rasher Nybegynder
01. april 2001 - 00:00 #11
Har du nogen statestik på hvor mange det er?

Jeg har det på fornemmelsen at det er forholdsvis begrænset... kan nogen af/bekræfte det?
Avatar billede jd Nybegynder
01. april 2001 - 00:02 #12
Det er vist ca. 10 procent der bruger NS...
Avatar billede rasher Nybegynder
01. april 2001 - 00:03 #13
Okay... så må han vel til at samle og studere $HTTP_USER_AGENT og se om han har et problem :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. april 2001 - 00:05 #14
http://www.thecounter.com/stats/2001/January/browser.html : Viola! :o) Browserstatistik for alle lande i januar 2001.
Avatar billede rasher Nybegynder
01. april 2001 - 00:10 #15
OK, men de er, ved nærmere eftertanke ubrugelige for den enkelte.

Hvis man har en side med et rigtig nørdet publikum der besøges af 50% lynx, 40% w3m og 10% Mozilla, nytter det ikke rigtigt at henvise til statistikken og sige: tough luck, alle forstår tables og frames. For så er de jo 50% der bliver snydt.

Så konklusionen må vel være at det kommer an på sidens publikum.
Avatar billede parazite Nybegynder
01. april 2001 - 00:13 #16
I DEN grad, ja, men laver man et forholdsvis generelt site, så skal man absolut skæve til statistikkerne.
Avatar billede nucklear Nybegynder
01. april 2001 - 00:42 #17
Well jeg mener ikke man skal tage det så tungt hvis NS brugere ikke kan komme ind på siden.. De fleste NS brugere har også IE læggende som de kan bruge hvis siden ikke virker i NS
Avatar billede parazite Nybegynder
01. april 2001 - 00:45 #18
nucklear : Yeah, men tit og ofte tænker de også: \"Sikke en flok amatør-aber, hvis de ikke engang kan finde ud af at programmere til den browser jeg vil bruge. Vil de ikke lade mig bruge min browser, så vil jeg ikke bruge deres site\". Sådan har jeg det i hvert fald. Må jeg ikke bruge hvad jeg vil, så kan designeren zq rende og hønse!
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2001 - 04:22 #19
<ole>
Det kommer vel også an på, hvorfor man er på nettet. Har man noget, man virkelig brænder for at kommunikere ud, er det vel ikke synderligt begavet at gemme det - heller ikke for 10% :)
/mvh
</bole>
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
01. april 2001 - 11:35 #20
Netscape kontra Iexplorer. Jeg laver altid mine PRIVATE sider til Iexplorer fordi det er pænest og sjovest.

Jeg gider ikke tænke på hvilken browser folk bruger, det er deres eget problem. Jeg afprøver dog alle mine sider i både IE og NS - for at sikre mig de KAN læses.

Jeg har opgivet at tage hensyn til alle. Når jeg laver private hjemmesider så er det for at lege med scripts og effekter, ikke for at gøre dem brugervenlige, sikkert ligesom dig parazite. Jeg har valgt at bruge en IFRAME på denne side og så må alle der ikke kan se den opdatere deres browser. man kan ikke gøre alle glade så derfor vælger jeg dem som er sjovest at gøre glade, - giver det mening?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
01. april 2001 - 11:40 #21
Det virker ikke, se lige min menufil, den er includet i venstre side af skærmen:

<a href=\"index.php?side=1\" target=\"form\">Velkomst<BR></a>
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
01. april 2001 - 11:42 #22
jeg har også preøvet med dit forslag ezzuk:

<a href=\"index.php?side=1\" target=\"iframe\">Velkomst<BR></a>
Avatar billede ezzuk Nybegynder
01. april 2001 - 11:44 #23
det vær ærgeligt
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
01. april 2001 - 11:47 #24
Hvad skal til for at det virker, hvad gør andre?
Avatar billede barefoot Nybegynder
01. april 2001 - 12:08 #25
<iframe name=\"form\" src=\"<? print(\"$url0\") ?>\" frameborder=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" scrolling=\"auto\" height=\"100%\" width=\"100%\" style=border:0px solid black></iframe
Du mangler \">\" i slutningen af </iframe>.

<a href=\"dinside\" target=\"form\">Link</a>

De andre har ret i at du skal bruge target, men som rasher viser så skal taget være den samme som name.

Prøv også at skrive height og width med pixels i stedet for procent.
Nogle gange opfattes 100% som alt den plads din ifram har. Hvis ikke den har noget plads så bliver den uendeligt lille.
Prøve at lave en side  hvor du ikke har nogle tables. Lav en iframe som er 100 bred og høj.
Prøv så om linket ikke virker efter hensigten.

Forresten så laver du en syntaksfejl med php:
src=\"<? print(\"$url0\") ?>\"
Du har ikke afsluttet din print med ;.
Den skal se sådan ud:
src=\"<? print(\"$url0\"); ?>\"
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
01. april 2001 - 12:27 #26
Jeg kan ikke få det til at virke...

Tak for din rettelse af min lille fejl - du får flere point hvis du kan løse mit lille problem. Er det et problem i min PHP struktur?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
01. april 2001 - 12:32 #27
skla jeg skrive noget andet i min sider.php ?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
01. april 2001 - 12:40 #28
Der var ikke noget af jeres der virkede. Det var først da jeg FJERNEDE target=\"minframe\" at det begyndte at virke. Jeg tror at det var barefoots syntaks rettesle der gjrode det. derfor får han flest point.
Avatar billede barefoot Nybegynder
01. april 2001 - 13:03 #29
Så er problemet helt løst nu??
Hvis du stadig har et problem med sider.php så prøv at være mere præcis.