Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. april 2005 - 22:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

placere flash fil i dreamweaver

hej Eksperter,

2 spørgsmål til dreamweaver:

1.jeg prøver at placere en flash fil i dreamweaver. Når jeg prewiever den i browseren er der hvor flash filen er placeret bar et gråt felt. Koden ser således ud:

<table width="606" height="131" border="1" cellspacing="0" bordercolor="#FF9900" bgcolor="#FFFFFF">
  <tr>
    <th width="414" height="131" scope="row"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="600" height="90">
      <param name="movie" value="../Documents%20and%20Settings/pens.THUV/Skrivebord/gamesite/banner.swf">
      <param name="quality" value="high">
      <embed src="../Documents%20and%20Settings/pens.THUV/Skrivebord/gamesite/banner.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="90"></embed>
    </object></th>
  </tr>
</table>

2. Hvordan placerer man at hvad sitet skal indeholde centreret på side? eller rettere sagt hvor angiver jeg dette i dreamweaver?

mvh
Mads
Avatar billede miss-g Seniormester
22. april 2005 - 01:13 #1
Du markerer bare tabellen som det hele ligger i, og vælger CENTER på propertiespaletten. Så ser koden sådan ud:

<table width="606" height="131" border="1" align="center" cellspacing="0" bordercolor="#FF9900" bgcolor="#FFFFFF">

------------------------------------

Her har jeg indsat en flash animation, og den virker fint når jeg trykker F12 (preview). Du skal ikke indsætte en flash fil som et billede, men trykke på ikonet for flash i fanen common.

her er min kode:

<table width="606" height="131" border="1" align="center" cellspacing="0" bordercolor="#FF9900" bgcolor="#FFFFFF">
  <tr>
    <th width="414" height="131" scope="row"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="180" height="85">
      <param name="movie" value="dsu.swf">
      <param name="quality" value="high">
      <embed src="dsu.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="180" height="85"></embed>
    </object></th>
  </tr>
</table>
Avatar billede miss-g Seniormester
22. april 2005 - 01:16 #2
Nu kan jeg se at du har din flash fil liggende på skrivebordet. Når man laver sites er det en god idé at lave en mappe, hvori du har htmlfiler, flashfiler osv. Du kan evt. dele det yderligere op i mapper, så du har én mappe til billeder, en til flash filer osv. Alle mapperne skal bare ligge ved siden at html filerne i din hovedmappe.

Og dårlig idé med mellemrum og ugyldige tegn i mappe og filnavne, det kan browseren ikke forstå. Så ingen æ, ø og å i fil- og mappenavne.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
22. april 2005 - 11:45 #3
ja det er rigtigt at jeg havde lagt tingene på skirvebordet det havde jeg glemt!

Mne hvordan griber jeg det an i dreamweaver når jeg gerne vil have alting til at stå centreret i eventuelt div/tables.

Det duer nemig ikke at jeg placere alt center for så rykker menuen under banneret også ind under center men det skal den ikke.??

mvh
Mads
Avatar billede miss-g Seniormester
22. april 2005 - 14:34 #4
Du kan vel bare stå i cellen hvor billedet eller andet skal centreres, og så trykke på center (de stiplede linier som også findes i f.eks. word, når man vil centrere)?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
22. april 2005 - 15:13 #5
det virker desværre ikke når man laver et design med tabeller.

hvis jeg laver en table der skal omkranse alt indhold og angiver at den skal stå i center virker det ikke når jeg nedenunder skal placere yderligere 2 tabes til menu og til indhold.

du kan sev se resultatet af de 3 tabeler her:

http://klartilsyn.com/test/

mvh
mads
Avatar billede miss-g Seniormester
22. april 2005 - 15:55 #6
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener...

tabellen nederst til venstre står til align LEFT...?

Indholdet i den yderste tabel fylder jo ikke tabellen ud - hvad skal du med al det luft udenom? Så er det jo klart at den tabel som er sat til align left fiser længere ud end det øvrige....

Hvad med at lave en række mere som du deler op i 2 kollonner - så dine 2 nye tabeller nedenunder ligger i hver deres celle?

Svært at sætte sig ind, når jeg ikke helt kan genneskue hvad målet er/hvordan du vil have dit design til at se ud?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
22. april 2005 - 17:38 #7
nej jeg kan godt se at det er svært at se!!

Det design jeg vil have er magen til det som fleks er på

www.console.dk hvor alt er centeret, og der er et banner i toppen og nedunder er der 3 rammer hvori ti venstre er menuen og ti høje for menuen er indhold og den i yderste højre er ti alt muligt andet.

jeg har prøvet at konstruere koden i notepad hvilket også gik udemærket men vil gerne bruge dreamweaver.

jeg har forresten kigget på den funktion der hedder "Layout mode" men jeg skal implementere noget PHP og jeg synes den kode der bliver genreret udfra dette er lidt mærkelig!

Håber du kan hjælpe mig miss q

mvh
Mads
Avatar billede miss-g Seniormester
22. april 2005 - 18:58 #8
Din tabel skal så bare se således ud:
http://www.nicolin.dk/div/dw/ex.htm

De blå firkanter er dem vi kalder spacer, og er bare en gennemsigtig gif, som sørger for at cellen ikke klasker sammen.

Du kan så sætte en ny tabel i hver celle (de 3 store nederst)....

Hvis jeg stadig ikke har besvaret problemet, så må du undskylde *G* Prøv da at forklare det igen.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. april 2005 - 00:39 #9
jo jeg kan se at du har lavet den fil som jeg gerne vil have den til at se ud.
men når jeg ser i kildekoden er det en underlig kode (som sikkert er genereret af Dreamweaver), har du ikke på på en validerbar kode (efter w3c) jeg kan bruge for jeg har svært ved at få mine designs med DIV tags ti at virke!

mvh
mads
Avatar billede miss-g Seniormester
23. april 2005 - 01:21 #10
Så har jeg lavet tabellerne, og de er godkendt i efter W3c

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.nicolin.dk%2Fdiv%2Fdw%2Fex.htm

Du kan jo bare højreklikke og vælge "vis kilde" hvis du skal have fat i koden *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
23. april 2005 - 01:24 #11
Det som DW ikke sørger for er at der kommer et tag på alle billeder, det gør jeg manuelt. Hver gang jeg indsætter et billede, markerer jeg det, og vælger <empty> under ALT på propertiespaletten. Det kræves f.eks. for at siden bliver godkendt som W3C valid.