Avatar billede finntoft Nybegynder
21. april 2005 - 11:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XML variable fil

Hej...

Jeg ønsker at lave en XML fil, hvor jeg kan gemme nogen variabler når jeg lukker mit program. Og når jeg starter programmet igen, skal den indlæse variablerne igen fra XML filen.

Nogen der har en ide til hvordan det skal laves... Er lidt ny i .Net, så vil meget gerne have noget hjælp.

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2005 - 21:26 #1
Gem dine data i en instans af en dertil oprettet klasse og gem/hent med
XmlSerializer Serialize/Deserialize
Avatar billede finntoft Nybegynder
27. april 2005 - 11:06 #2
Er der mulighed for at du kan give mig noget kodeeksempel jeg kan arbejde med ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2005 - 11:12 #3
Imports System
Imports System.IO
Imports System.Xml.Serialization

Public Structure Test
  Public a As Integer
  Public b As Double
  Public c As String
End Structure

Class MainClass
  Public Shared Sub Main(ByVal args As String())
      Dim tst As Test
      tst.a = 123
      tst.b = 123.456
      tst.c = "ABC"
      Dim ser As XmlSerializer = New XmlSerializer(GetType(Test))
      Dim sw As StreamWriter = New StreamWriter("C:\test.xml")
      ser.Serialize(sw, tst)
      sw.Close
      Dim sr As StreamReader = New StreamReader("C:\test.xml")
      Dim tst2 As Test = CType(ser.Deserialize(sr), Test)
      sr.Close
      Console.WriteLine(tst2.a & " " & tst2.b & " " & tst2.c)
  End Sub
End Class
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2005 - 16:50 #4
OK ?