Avatar billede joch Nybegynder
21. april 2005 - 10:23 Der er 11 kommentarer

kald function når indhold ændres

Jeg har i min form:

<input type="hidden" value="værdi" name="info" onchange="callFunction();">

Jeg vil gerne have den til at kalde et script hver gang dens værdi ændres, men det virker ikke med onchange! Hvordan laver man det så?
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
21. april 2005 - 11:28 #1
Det er fordi et hidden felt ikke understøtter onchange eventen.

lav den istedet om til tekst om gør den usynlig:)

prøv det her:
<input type="text" value="værdi" name="info" style="display:none" onchange="callFunction();">
Avatar billede joch Nybegynder
21. april 2005 - 11:39 #2
onchange virker kun når man selv skriver i feltet og forlader det!
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
21. april 2005 - 11:53 #3
Ups, det har du jo fuldstændig ret i, der var jeg lid for hurtig i vendingen!

Hvad med at benytte:
The onpropertychange event fires when properties of an object, expando, or style sub-object change. To retrieve the name of the changed property, use the event object's propertyName property. This property returns a read-only string of the name of the property that has changed. In the case of Cascading Style Sheets (CSS) properties, the property name is prefixed with style. For example, if the CSS property pixelLeft is altered, the value of window.event.propertyName is style.left. By contrast, if the non-CSS property name is altered, the value of window.event.propertyName is name.

Den funker også på hidden, så skal man bare tjekke om det er value, der er ændret.
Avatar billede joch Nybegynder
21. april 2005 - 12:06 #4
... muligt :D men jeg er ikke så god til jave at jeg kan få noget ud af det indlæg. Kan du bygge et eksempel?
Avatar billede olebole Juniormester
21. april 2005 - 16:03 #5
<ole>

onpropertychange er ikke en standardiseret event, så den er nok ikke så god at bruge. Der trigges ikke nogen event, når værdien i et hidden felt ændres. På den anden side, opdateres et sådan felt jo ikke af sig selv - eller ved guddommelig indgriben  :)

Du må med andre ord kalde 'callFunction', der hvor du opdaterer feltet. Sker det mange steder fra, kan du lave én central funktion, der opdaterer feltet og kalder 'callFunction' i samme hug - og så kalde den de steder, hvor det skal ske.

/mvh
</bole>
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
25. april 2005 - 09:26 #6
det var lige godt *******...:)

Ole >> Har du også en link til en liste over standardiserede events? Kan heller ikke finde den på W3C...
Avatar billede joch Nybegynder
25. april 2005 - 11:11 #7
Skal vi afslutte denne og sige at der ikke findes en holdbar løsning på dette. Jeg har også ændret min programmering, så det ikke er nødvendigt.
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
25. april 2005 - 11:13 #8
For min skyld, ingen alarm:)
Avatar billede roenving Novice
25. april 2005 - 11:31 #9
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
25. april 2005 - 11:42 #10
roenving >> takker, men er det de eneste gyldige for samtlige elementer?
Avatar billede roenving Novice
25. april 2005 - 11:51 #11
Der er meget stor forskel på, hvad de enkelte browsere understøtter ud over de der viste, så afhængig af udviklings- og produktionsmiljø, kan der være mange flere ...

-- f.eks. understøtter IE en myriade af drag-events på stort set alle elementer !-)