Avatar billede kxh Nybegynder
20. april 2005 - 16:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL Forespørgsel

Hej

Jeg har følgende tabeller

tbl_Resources
  ResourceID
  ResourceTekst
tbl_Item
  ID
  CreateTime
tbl_ItemData
  tbl_ItemID
  tbl_ResourceID

Hver dag skal der oprettes en ny record i tbl_Item, når en ny record er oprettet i den "main" tabel, skal der i
tbl_ItemData oprettes lige så mange records som der så findes i tbl_Resources, men jeg skal have overfør
ID bra begge tabeller til to felter i tbl_Itemdata således jeg kan relatere dem tilbage.

eksempel:
tbl_Resource
    ID:    Tekst:
    1        Plads 1
    2        Plads 2

tbl_Item
  ID:    CreateTime:
  1        2005-20-04

tbl_ItemData
  ResourceID, ItemID, Counter
  1          1            0
  2            1            0

Hvordan klare jeg det således jeg kan placere det i en stored procedure, håber det er til at forstå

Venlig hilsen

Kim Hansen
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. april 2005 - 08:48 #1
Det kan vel klares med at køre denne:

IF DATEDIFF(dd, GETDATE(), SELECT MAX(tbl_Item.CreateTime) FROM tbl_Item) <> 0
BEGIN
INSERT INTO tbl_Item (tbl_Item.CreateTime) VALUES (GETDATE())
END

INSERT INTO tbl_ItemData (tbl_ItemData.ResourceID, tbl_ItemData.ItemID) SELECT tbl_Resource.ID, (SELECT MAX(tbl_Item.CreateTime) FROM tbl_Item) FROM tbl_Resource WHERE tbl_Resource.ID NOT IN (SELECT tbl_ItemData.ResourceID FROM tbl_ItemData)
Avatar billede kxh Nybegynder
21. april 2005 - 09:29 #2
Hej

Tak for hjælpen

// Kim
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. april 2005 - 16:59 #3
Selv tak