Avatar billede ravnen84 Nybegynder
20. april 2005 - 13:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning af brugers adgang til internettet

Hej,

Jeg står og skal have blokkeret adgangen til internettet indtil brugerne har godkendt vores regler for brug af computerne. Nogen der har nogen ide til hvordan det kunne gøres relativt automatisk. Har godt 2000 brugere så det er et meget stort administrativt arbejde hvis det skal gøres manuelt. Jeg har en dc som kører 2003 samt 2 citrix server der kører 2000. Alle clienterne kører xp.
Håber nogen kan hjælpe mig :)
Avatar billede leif Seniormester
20. april 2005 - 14:28 #1
Hvad med at have 2 OU en med adgang og en uden ! Når de oprettes bliver de smidt i den OU uden adgang ! Når du så modtager deres underskrift flytter du brugeren så de får adgang !
Avatar billede preetz Nybegynder
20. april 2005 - 14:30 #2
Lav en shadow proxy, og luk for adgangen til at rette i den slags ting fra IE. Det kræver dog en seperat OU til de brugere som ikke har godkendt reglerne endnu.
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
20. april 2005 - 14:43 #3
Jo jo.. Men jeg ville gøre det uden at jeg selv skal ind og gøre noget... At de godkender sig og så bliver de flyttet ind i den rigtige gruppe. Det tager noget tid at skulle finde brugerne og flytte dem. Der skal oprettes små 200 hver tredje måned... så derfor skal det være meget automatisk...
Avatar billede leif Seniormester
20. april 2005 - 14:45 #4
Hvordan godkender de betingelserne ?
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
20. april 2005 - 14:46 #5
Tja... nogle gode ideer?
Avatar billede preetz Nybegynder
20. april 2005 - 15:06 #6
Hvad med en formular på en intranet side?
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
20. april 2005 - 15:10 #7
Ja det overvejede jeg også...
Tror bare jeg dropper det igen! Desværre... Gider ikke rigtig ligge rigtig meget arbejde i det. Men tak for hjælpen...
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
30. maj 2005 - 00:04 #8
lukker