Avatar billede fowler21 Nybegynder
20. april 2005 - 00:42 Der er 5 kommentarer

Fejl i login script men hvor ?

Jeg har siddet og rodet med et lille login script som består af 3 filer, men kan ikke logge ind. Nogen der kan hjælpe mig. Når jeg taster bruger og kode, sker der ingenting, den bliver bare ved med at stå på loginsiden. Dog bare med tomme felter
Her er mine 3 filer.

db_connect.php

<?php
$hostname_login = "localhost";
$database_login = "xxxxxx";
$username_login = "root";
$password_login = "xxxxxx";
$login = mysql_pconnect($hostname_login, $username_login, $password_login);
    if($mod == "logOut"){
    session_start();
    session_destroy();

    echo "<script>\n setTimeOut(\"location.href='login.php?ermsg=Du er nu logget ud';\", 200); \n </script>";

    }

        if($brugernavn){
          $bSQL = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn = '$brugernavn'");
            $brugerinfo = mysql_fetch_array($bSQL);
        }
?>

login.php

<?php
session_start();
include "db_connect.php";
    if($tjek == "yes") {
    $sql = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn = '$fbruger'");
    $btjek = mysql_fetch_array($sql);
    if($fkode == $btjek[kodeord]){
    $brugernavn = $btjek[brugernavn];
    session_register("brugernavn");
    header("location: login_ok.php");
    }
    else{
    $ermsg = "Forkert brugernavn eller password \n";
    }
    if($brugernavn){
    header("location: login_ok.php");
    }
    else{
?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> community </TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<?
    if($ermsg){
    echo "<font color=\"red\" size=\"2\" face=\"Tahoma\">". $ermsg . "</font><br><br>\n";
    }

?>
<FORM ACTION="<?=$PHP_SELF?>" METHOD="POST" NAME="FORM">
<input type="hidden" name="tjek" value="yes">
Brugernavn : <input name="fbruger" type="text"><br>
Kodeord    : <input name="fkode" type="password"><br>
<input type="submit" value="login">
</form>

</BODY>
</HTML>
<?
}
?>

login_ok.php

<?php
session_start();
include "db_connect.php";

    if($brugernavn){
        if($page){

            echo "<HTML>\n <HEAD>\n <TITLE> community </TITLE>\n </HEAD>\n <BODY>";

            if($page == "bliste"){
            $sql = mysql_query("select * from brugere");
              echo "\t komplet liste over alle bruger:<br><br>";
        $strNumber = 0;
            while($row = mysql_fetch_array($sql)) {
        $strNumber = $strNumber+1;
              echo "\t\t #$strNumber - <a OnClick=\"parent.location.href='?page=profil&id=$row[id]'\" style=\"cursor:hand\">$row[brugernavn]</a><br>\n";
            }
            if($page == "profil"){

              $sql = mysql_query("select * from brugere where id = '$id'");
              while($row = mysql_fetch_array($sql)) {

                echo "\n\t velkommen til $row[brugernavn]'s profil.\n \t Du kan kontakte $row[brugernavn] på følgene e-mail $row[email] \n \n \t <br> Der er ikke andet her.";

              }
                if($id == NULL){
                echo "\n Den afsøgte bruger blev ikke fundet. <br>\n Prøv igen senere.\n";
                }
          if($page == "rbruger"){

        if($module){
        mysql_query("UPDATE brugere SET email = '$email' WHERE brugernavn = '$brugernavn' OR id = '$brugerinfo[id]");
            echo "\n \t<script> \n \t alert(\"Din profil er nu redigeret\"); \n \t parent.location.href='?page=profil&id=$brugerinfo[id]'; \n \t </script>\n";
        }

            echo "\t <form action=\"login_ok.php\" method=\"post\">\n";
              echo "\t <input type=\"hidden\" name=\"page\" value=\"rbruger\"> \n";
              echo "\t <input type=\"hidden\" name=\"module\" value=\"action\"> \n";
            echo "\t <input type=\"text\" name=\"email\">\n\n";
            echo "<input type=\"submit\" value=\"Rediger profil\">\n \t</form>\n";
          }

            echo "</BODY>\n </HTML>";
        }
        else{

?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> community </TITLE>
</HEAD>

<body link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">

<DIV align=left>
<TABLE style="BORDER-COLLAPSE: collapse" borderColor=#111111 height=198 cellSpacing=0 cellPadding=0 width=432 border=0>
<TBODY>
<TR>
<TD vAlign=top width=157 height=198>

<font size="2" face="tahoma">

<a OnClick="parent.frame.location.href='?page=bliste';" style="cursor:hand">Brugerliste</a><br>
<a OnClick="parent.frame.location.href='?page=rbruger';" style="cursor:hand">Ret bruger</a><br>
<a OnClick="parent.location.href='?mod=logOut';" style="cursor:hand">Log af</a>

</TD>
<TD vAlign=top width=269 height=198>
<iframe name="frame" src="?page=start" width="200" height="300" frameborder="0">
</iframe>
</TD></TR>
</TBODY>
</TABLE>
</DIV>

</BODY>
</HTML>
<?
    }
    if(!$brugernavn){
    header("location: login.php?ermsg=Du er ikke logget ind.");
    }
?>

På forhånd tak
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 07:34 #1
kan du bare hive variablene $tjek osv direkte?
Prøv rette alle dem som kommer fra formen til $_POST[tjek] osv
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 07:38 #2
når det så er sagt. Følger variablene så med over på alle sider i php?
Altså kan du godt lave $brugernavn på en side. Og så findes den automatisk på de andre?
Avatar billede busschou Praktikant
05. maj 2005 - 18:10 #3
fowler21 >> kommet videre? :O)
Avatar billede fowler21 Nybegynder
05. maj 2005 - 22:55 #4
Nej... har været ved selv at lave et script, men den henter hele tiden fra ID 1 istedet for fra username
Avatar billede busschou Praktikant
14. juli 2005 - 19:12 #5
fowler21 >> kommet videre nu ? ;o) ellers skulle du måske oprette spørgsmålet på ny hvilket kunne give ny opmærksomhed og er ok jvnf reglerne :o)