Avatar billede mungojerrie Nybegynder
19. april 2005 - 22:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rookie fejl mht absolut sti til node

Hej

Det er vist en rookie fejl jeg har.....jeg får ikke rigtigt nogen data retur under "<xsl:template match="com:InvoiceLine">"
Stien er ellers korrekt, men nok skrevet forkert.......

<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"
xmlns:main="http://rep.oio.dk/ubl/xml/schemas/0p71/maindoc/"
xmlns:com="http://rep.oio.dk/ubl/xml/schemas/0p71/common/"
xmlns:pie="http://rep.oio.dk/ubl/xml/schemas/0p71/pie/"
xmlns:tpcm="http://rep.oio.dk/ubl/xml/schemas/0p71/testpcm/"
xmlns:tpie="http://rep.oio.dk/ubl/xml/schemas/0p71/testpie/"
xmlns:pcm="http://rep.oio.dk/ubl/xml/schemas/0p71/pcm/"
>
<xsl:output method="text" encoding="utf-8" indent="yes"/>

<xsl:template match="/">
  <xsl:apply-templates select="/*[local-name()='Invoice']"/>
</xsl:template>

<xsl:template match="pie:Invoice|pcm:Invoice|tpcm:Invoice|pie:Invoice">
    <xsl:text>H01</xsl:text>
    <xsl:apply-templates select="com:TypeCode"/>
    <xsl:apply-templates select="com:ID"/>
    <xsl:apply-templates select="//com:BuyerParty[1]/com:AccountCode"/>
    <xsl:apply-templates select="com:IssueDate"/>
    <xsl:text>&#xA;</xsl:text>
    <xsl:apply-templates select="com:InvoiceLine"/>
    <xsl:apply-templates select="com:LegalTotals"/>
</xsl:template>

<xsl:template match="com:InvoiceLine">
    <xsl:text>L01</xsl:text>
    <!-- VarenummerArt-->
    <xsl:variable name="varenummerart"><xsl:value-of select="/com:InvoiceLine/com:Item/com:SellersItemIdentification"/></xsl:variable>
    <xsl:value-of select="format-number($varenummerart,'00')" />
    <!-- Varenummer -->
    <xsl:variable name="varenummer"><xsl:value-of select="/com:InvoiceLine/com:ReferencedOrderLine/Item/com:ID"/></xsl:variable>
    <xsl:value-of select="substring(concat($varenummer, '                    '), 1, 20)" />
    <xsl:text>&#xA;</xsl:text>
</xsl:template>
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2005 - 22:29 #1
Jep - dine variabler leder efter rodelementet <com:InvoiceLine> (de starter med een forwardslash) - husk at du indeni en template eller en for-each kan referere til childnodes direkte - desuden kan du bruge select direkte i en variable; altså:

<xsl:variable name="varenummerart" select="com:Item/com:SellersItemIdentification" />

og:
<xsl:variable name="varenummer" select="com:ReferencedOrderLine/Item/com:ID" />

/CS
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
20. april 2005 - 08:53 #2
endnu engang har du reddet mig :-)

Jeg kom dog lige til at tænke på om det er muligt at referere direkte til min node i stedet for at danne en variable først.....

<xsl:value-of select="format-number($varenummerart,'00')" />
altså udskifte $varenummerart med referencen til com:SellersItemIdentification/com:ID
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2005 - 12:19 #3
Det kan du sagtens ja. (Men det har du vel allerede afprøvet :-)

/CS
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
20. april 2005 - 12:22 #4
hehe, ja, jeg har forsøgt, men får det ikke skrevet korrekt.....så hvis du har et eksempel så!! :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2005 - 13:25 #5
OK - det burde så være noget i stil med:

<xsl:template match="com:InvoiceLine">
    <xsl:text>L01</xsl:text>
    <xsl:value-of select="format-number(com:Item/com:SellersItemIdentification, '00')" />
    <xsl:value-of select="substring(concat(com:ReferencedOrderLine/Item/com:ID, '                    '), 1, 20)" />
    <xsl:text>&#xA;</xsl:text>
</xsl:template>

- eller ligefrem:

<xsl:template match="com:InvoiceLine">
<xsl:value-of select="concat('L01', format-number(com:Item/com:SellersItemIdentification, '00'), substring(concat(com:ReferencedOrderLine/Item/com:ID, '                    '), 1, 20), '&#xA;')" />
</xsl:template>

/CS