Avatar billede michael_f Nybegynder
19. april 2005 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

undersøge hvornår en løkke når til slutningen af en streng

hvornår gør jeg det i nedenstående tilfælde:
$i=array($tekst)
$j=0;
while ($$i[$j]!="****")
{
        echo($i[$j]);
        $j++;
}
Avatar billede haren Nybegynder
19. april 2005 - 15:58 #1
Det er ikke sikkert jeg kan hjælpe. Men hvad mener du?
Avatar billede michael_f Nybegynder
19. april 2005 - 16:06 #2
jeg vil lave en program eller bruge en kommando som undersøge hvornår det sidste bogstav er blevet udskrevet fra min løkke. Er det mere klart?
Avatar billede lakso Nybegynder
19. april 2005 - 16:24 #3
Hm.. brug en tmp. value, og haps enkelte bogstaver fra array ad gangen, i condition:

for( $i=0; $tmp = $array[$i]; $i++ )
{
  ...
}
Avatar billede lakso Nybegynder
19. april 2005 - 16:26 #4
nåja, assignment( $tmp = $array[$i] i det ovenstående ), returnerer den værdi der blev assignet til lvalue(altså $tmp her), hvis den ikke får nogen værdi, eller NULL, vil det altså returne NULL, og condition vil derfor være false, og loopet vil droppe der. Brug evt. parantes omkring, således: ($tmp = $array[$i])