Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 14:46 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Slet alt i tabel eller tag

hejsa folkens.

jeg har en tagwall, hvor jeg gerne vil have muligheden for at at vælge hvilket tag jeg vil slette eller bare slette alle sammen, hvordan man kan gøre det ?

nogen der kan give et eksem. på hvordan man laver en submit button, som kan slette det tag man har markeret med i en checkbox ???

help WANTED!!!!!
Avatar billede BacceDK Juniormester
31. marts 2001 - 14:49 #1
hmm jamen hvis man nu fik de point du lovede hvis man svarede på dine spm så havede du nok fået svaret nu meeen nope vælger at beholde det for mig selv

Indate
Avatar billede iss Novice
31. marts 2001 - 14:50 #2
<table border=\"0\" cellspacing=\"2\" cellpadding=\"2\" align=\"center\">
<tr>
    <td>
        Er du sikker p&aring; du vil slette nyhed med &quot;<strong><? echo $News[headline]; ?></strong>&quot; som overskrift?
    </td>
        <form action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>\" method=\"post\">
        <input type=\"hidden\" name=\"MsgID\" value=\"<? echo $News[id]; ?>\">
        <input type=\"hidden\" name=\"Delete\" value=\"on\">
        <input type=\"hidden\" name=\"Accept\" value=\"on\">
    <td>
        <input type=\"submit\" value=\"OK\">
    </td>

if (!$MsgID==\"\") {
    if ($Accept==\"on\") {
        $Handler = @mysql_connect($MySQLserver, $MySQLusername, $MySQLpassword);
        @mysql_query(\"LOCK TABLES $MySQLtable WRITE\");
        $Res = @mysql_db_query($MySQLdatabase, \"DELETE FROM $MySQLtable WHERE id=\'$MsgID\'\");
        @mysql_query(\"UNLOCK TABLES\");
        @mysql_close($Handler);
        if ($Res) {
            echo \"<strong>Slettet</strong><br>\";
        }
        else {
            echo \"<strong>Fejl</strong><br>\";
        }
        </form>
</tr>
</table>

Dette er en del af min news admin, det er del en der sletter.

Hvis du vil have det kan jeg godt sætte det ind i din sovs....
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 14:50 #3
hmm doh sorry..... sig lige hvilket spørgsmål .. sååå giver jeg da points
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 14:52 #4
ISS.. tja hvis den kan slette table ,vil jeg gerne
Avatar billede iss Novice
31. marts 2001 - 14:55 #5
Du vel vel ikke slette en tabel.... kun dens indhold right?
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 14:55 #6
ja .. hehe .. sorry.. :)
Avatar billede iss Novice
31. marts 2001 - 14:58 #7
Som jeg bruger det nej, men at få det til det, er let som vinden....
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 15:00 #8
hvad mener du ?
Avatar billede iss Novice
31. marts 2001 - 15:01 #9
Det jeg skriver.... at jeg ikke selv bruger det og der for ikke har sat det i mit script, men at lave det kræver kun en linie....
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 15:11 #10
jeg er slet ikke med.... men kan der ikke laves noget mere simpelt , som bare tømmer en tabel, eller som sletter de tags man vælger og markere ?
Avatar billede iss Novice
31. marts 2001 - 15:14 #11
Hmmmm.... Nu er det mig der ikke kan fatte en disse af hvad du skriver....
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 16:20 #12
okay.. jeg prøver igen:

kan man ikke bare bruge en submit button som kan slette et tag på et side, hvor man har lavet et udtag fra sin database, hvor der så er en checkbox ved hver tag, hvor man så afkrydser det tag du vil slette ? .. ellers kan man vælge  at tømme hele tabelen ?
Avatar billede iss Novice
31. marts 2001 - 17:05 #13
Det kan man godt, og jeg kan da godt lave det, her er hvad du gør:
1) Lukker det ping spørgsmål.
2) Uploader din kode som evt zip.
3) Poster et link

Og så kigger jeg på det i løbet af aften.
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 17:09 #14
tjaa min comp. er nede .. såå det kan ejg ikke .. jeg sidder på netcafe. såå du får bare pointsene
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 17:09 #15
tjaa min comp. er nede .. såå det kan ejg ikke .. jeg sidder på netcafe. såå du får bare pointsene
Avatar billede jd Nybegynder
31. marts 2001 - 17:09 #16
Du kan slette indholdet af en tabel med

mysql_query(\"DELETE FROM din_tabel\");

Ang. at slette udvalgte rækker, har jeg lavet en lille eks. hvor iss i mellemtiden har lovet at lave et - det bliver du så fri for :)

<?
mysql_pconnect(\"localhost\",\"root\",\"\");
mysql_select_db(\"YOURDB\");

if($submit){
    foreach($checkbox_arr as $id){
        $delete = mysql_query(\"DELETE FROM din_tabel WHERE id=$id\") or die(mysql_error());
        if($delete) echo \"row med id $id er slettet...<br>\\n\";
    }

echo \"<form action=\\\"\".basename($PHP_SELF).\"?submit=1\\\" method=\\\"post\\\">\\n<table>\\n\";
$result = mysql_query(\"SELECT id, overskrift FROM din_tabel\") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){
    echo \"<tr>\\n\";
    echo \"    <td><input type=\\\"checkbox\\\" name=\\\"checkbox_arr[]\\\" value=\\\"$row[id]\\\"></td>\\n\";
    echo \"    <td>$row[id]</td>\\n\";
    echo \"    <td>$row[overskrift]</td>\\n\";
    echo \"</tr>\\n\";
}
echo \"<tr><td colspan=3><input type=\\\"submit\\\"></td></tr>\\n\";
echo \"</table>\\n\";
?>
Avatar billede jd Nybegynder
31. marts 2001 - 17:10 #17
Damned...
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 17:11 #18
Argh skod ... jeg lukkede det spørgs lige som du postede.. Fuck . im sorry
Avatar billede jd Nybegynder
31. marts 2001 - 17:12 #19
For hilvede...
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 17:15 #20
men .. du kan da få lidt point if nøvendigt.. ellers er det bare lige meget så
Avatar billede jd Nybegynder
31. marts 2001 - 17:18 #21
Hvis du bruger mit, vil jeg gerne ha\' lidt points. Men hvis jeg har misforstået eller lign. kan det være ligemeget - for så havde du jo alligevel afvist.
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 18:13 #22
hvis du kan garantere dit virker som det er der.. kan jeg nok finde lidt points ?
Avatar billede jd Nybegynder
31. marts 2001 - 21:43 #23
Det virker - men du har (så vidt jeg ved) ikke fået andre svar - så hvorfor prøver du ikke?