Avatar billede atman Nybegynder
18. april 2005 - 22:39 Der er 43 kommentarer og
2 løsninger

Outlook - hvor blev mine mails af?

I forbindelse med problemer med Access - valgte jeg at afinstallere Office Premium 2000 pakken - uden at vide at også Outlook ville blive fjernet. Nu er problemet at der tilsyneladende er fejl på min Office.cab1 fil og jeg kan ikke geninstallere fra denne. Jeg frygter nu at mine mails er gone forever....eller hvad? Dukker de igen op når der igen er installeret en ny officepakke med Outlook? Efter jeg opdagede fejlen åbnede jeg outlook express pg sagde ja til at den skulle være "default"...har jeg screwed det mere op med denne handling? Hilfe...hvad kan jeg gøre for at "restore" mine mails?
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 22:43 #1
du kan søge eftr *.pst det er det format Outlook gemmersime mails i. (og du har ikek gjort nogen skade ved at sætte OE til at være standard email klient)
Avatar billede atman Nybegynder
18. april 2005 - 22:58 #2
har søgt efter *.pst, men ingen gevinst :-(
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 23:03 #3
da du søgte havde du så slået "vis skjulte filer og mapper" til under indstillinger i stifinder ?
Avatar billede atman Nybegynder
18. april 2005 - 23:23 #4
nej, men jeg har lige prøvet og igen uden gevinst. Sjov nok fandt den frem til 2 filer der hedder migapp.inf (den ene lå i windows\system32 og den anden i windows\servicePackFiles)
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:29 #5
Umiddelbart har du nok screwed up hvis den ikke finder outlook.pst.......

Her er mappen den skulle ligge i:
C:\Documents and Settings\Krog-Frandsen\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Men der er mulighed for at få den igen hvis du er lidt heldig, så lad være med at gemme for meget på disken indtil det er prøvet med recovery programmer.......

Her er lige en lille liste over recovery programmer:
-GetDataBack (Det har jeg haft held til at få en pst fil igen med)
-Handy recovery
-Runpage Stellar Phoenix
-Ontrack Easy Recovery

Her kan du hente en demo af GetDataBack, den kan lave en full search og men for at få noget tilbage skal man købe det: http://www.runtime.org/

De andre kender jeg ikke, men prøv at google dem......
Avatar billede kalp Novice
18. april 2005 - 23:30 #6
hvis du heldig.. så prøv systemgendannelse!
Avatar billede atman Nybegynder
18. april 2005 - 23:32 #7
Hvorfor slettes mails (data) og ikke kun applikationen? Jeg burde sgu da få en advarsel at mine data ville ryge tilsvarende....
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 23:33 #8
DEt bedste du kan gøre er at tage disken fra, og sætte den over i en anden maksine og derfra prøve med getdatabck, som tubber skriver, at jo mere du arbejder med din disk (eller rettede windows arbejder på den), jo større sandsynlighed er der for at filen bliver overskrevet)
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:33 #9
hov der hvor der står krog-frandsen det er brugernavnet på den konto på din computer som mailen skulle stå under
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:36 #10
Og husk når du arbejder med getdataback så gem din søgningen det kan blive handy senere :)
Avatar billede atman Nybegynder
18. april 2005 - 23:37 #11
det er ikke kun én fil...men ca. 100 email både i ind og udbakke jeg skal have fat i.
Avatar billede atman Nybegynder
18. april 2005 - 23:38 #12
systemgendannelse var desværre "turned off" :-(
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:39 #13
Det er lige meget hvor mange mails der er modtaget og sendt når det er outlook vi snakker der er det nemlig gemt i en fil det hele.

Det var noget andet hvis det var Outlook Express vi snakker så skal du søge på *.dbx der er en for hver mappe.....dvs. Inbox, Outbox og hvad du eller ville måtte ha lavet af mapper :)
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 23:40 #14
Outlook gemmer det hele i kun en fil, og system gendannelse ville ikek have hjulpet dig er jeg 98% sikker på (det tager normalt ikke andet end program filerne, ikke data filerne som her er tale om)
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:40 #15
Systemgendannelse er nok heller ikke en løsning da outlook.pst ikke er en systemfil.....

Systemgendannelse er jo ikke en ghost, men en backup af systemet.
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:41 #16
LOL hvor er det ens det vi skriver brille :)
Avatar billede atman Nybegynder
18. april 2005 - 23:41 #17
der er måske ingen chance for at data dukker op igen, når en outlook igen er installeret? Og hvorfor fandt stifinder "migapp.inf" frem når jeg nu søgte efter "*.pst"?
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:43 #18
jo getdataback kan gå flere lag ned men roder man alt for meget kan den måske ikke genskabe data 100%.....
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 23:44 #19
tubber sad og overvejede at skrive det du lige skrev, men nej det ville være for underligt hvis du også skrev det *GG*
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:45 #20
migapp.inf ser ud til at være en informations fil der indeholder ting om mange programmer og der står pst flere steder i den....................
Avatar billede atman Nybegynder
18. april 2005 - 23:51 #21
så bare lige for god ordens skyld...baggrunden for at indsætte min HD i en anden pc, er at, der skrives så lidt som overhovedet muligt på den? Det nytter ikke noget at installere getdatback el.lign. på denne HD og så søge efter det tabte?
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:53 #22
jo kan du godt.....

Har du mere end en partition ? altså d drev ? hvis ja så installer getdataback på denne......
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:53 #23
Men det optimale vil være at sætte den i en anden maskine......
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 23:54 #24
ja det er for at minimere skriveniger til disken.

Tubber hjælper jo ikek så meget, alene det at windows starter op skrives der jo til disken, og jo mere der skrives jo større er sandsynligheden for de sektorer overskrives.
Avatar billede tubber Juniormester
18. april 2005 - 23:57 #25
Jeg gjorde det på min maskine og den fandt en 1gb pst fil efter fdisk og formatering og geninstall af win
Avatar billede screem_brille Novice
19. april 2005 - 00:01 #26
tubber hvor stpr var din disk (eller er) ? (ps det at man man bruger fdisk, og formaterer disken fjerner ingen data udover fil tabellen, man kan uden problemer genskabe dem efter dette, dog skal man være noget mere heldigt hvis man også har installeret et OS på disken, men er disken på 250GB og man kun havde 4 GB data inden er der en stor sandsynlighed for man kan genskave det, men havde man kun 5GB, så er den nok noget lignende ikke eksisterende)
Avatar billede tubber Juniormester
19. april 2005 - 00:02 #27
prøv lige at lav en søgning på *.ost og igen hvor man kan se hidden og system files
Avatar billede tubber Juniormester
19. april 2005 - 00:05 #28
Det var på en 10gb partition med windows installeret

prøv at kigge her, der er noget email recovery men igen koster det noget:
http://www.ontrack.com/easyrecoveryemailrepair/
Avatar billede screem_brille Novice
19. april 2005 - 00:10 #29
tubber, kender dem godt, men har ikke erfaring med dem, men har på et tidspunkt arbejdet for IBAS (som også laver data rekunstruktion, det var dog som monitor tekniker, mens de stadig havde deres monitor afdeling i Hørsholm, men ved hvad de kan og hvad de ikke kan, og det er ikke småting de kan genskabe)
Avatar billede tubber Juniormester
19. april 2005 - 00:15 #30
nej ved det :)

Men kan GetDataBack gøre det er det noget meget billigere end IBAS hehe
Avatar billede screem_brille Novice
19. april 2005 - 00:20 #31
tubber noget billigere kan vist ikke gøre det, jeg vil sige meget billigere *G* (men der er nu også forskel på en disk man har fået formateret og en disk der er helt død, eller har et head crash)
Avatar billede carstenwm Nybegynder
02. maj 2005 - 22:06 #32
:->>
"da du søgte havde du så slået "vis skjulte filer og mapper" til under indstillinger i stifinder ?"
TAK-TAK - det reddede lige min dag!!
(HD med W-nedbrud og gl. backup - det lykkedes at finde det hele - mails var det sidste - har bikset med det et stykke tid, men ikke lige tænkt på screem brille's gode hint)
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2005 - 22:16 #33
Ligger lige et svar, hvis du kunne bruge min hjælp ;)
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2005 - 22:30 #34
Smidder da også lige et hvis jeg har fortjent lidt :)
Avatar billede carstenwm Nybegynder
02. maj 2005 - 22:54 #35
Hvordan gør jeg det ? Har været herinde før, men aldrig afklaret det der med at give efter fortjeneste....

Iøvrigt - jeg er overmåde tilfreds, men kunne også tænke mig at få sendte mails tilbage - der ligge nogle vedhæftede filer jeg godt kunne bruge....

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2005 - 22:57 #36
De skulle gerne ligge i den samme pst fil ?
Avatar billede carstenwm Nybegynder
02. maj 2005 - 22:58 #37
Det gør de nu ikke så vidt jeg kan se...?
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2005 - 23:00 #38
Det er så lidt af et problem......
Sørg for at der vises skjulte filer og mapper og søg på *.pst og lav søgningen ved at højreklikke på denne computer og vælg søg......
Så skulle du gerne få alle pst filer frem.....der kan være en der hedder arkiv.......

har du importeret pst filen ? hvis ja så kan du nemt komme til at lave den fejl du importere ind i indbakke og ikke i private mapper, så kommer de nemlig til at ligge i Indbakke->Sendte filer og ikke som de plejer :)
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2005 - 23:26 #39
mht point uddelingvælger vælger du avanceret og giver x 120 point og y de resterende 80 pojt (det var bare et eksempel *S*), eller markerer blot dem du mener skal have point så vil de blive delt mellem dem du har markeret i boksen for neden.
Avatar billede carstenwm Nybegynder
02. maj 2005 - 23:30 #40
"Private" - det var det ! Så lykkedes det - TAKKER!!

Jeg ser lige om jeg kan finde ud af det med points...Melder tilbage...
Avatar billede carstenwm Nybegynder
02. maj 2005 - 23:36 #41
Øhhm.....Det kan jeg ikke finde ud af - er det mon fordi det ikke er mig, der har oprettet spørgsmålet ?
Avatar billede tubber Juniormester
03. maj 2005 - 06:58 #42
ja er det
Avatar billede carstenwm Nybegynder
03. maj 2005 - 08:38 #43
Jeg laver et spørgsmål til Jer 2......Må jeg mon kalde det 'aflønning' eller lignende ?
Avatar billede tubber Juniormester
03. maj 2005 - 08:59 #44
Kald det point til tubber og screembille og smid link til det her spg der i:

Ref: http://www.eksperten.dk/spm/610867

og smid link til det nye spg i det her spg
Avatar billede carstenwm Nybegynder
03. maj 2005 - 09:14 #45
'Spøgsmål' til aflønning af Tubber og Screem brille oprettet - se http://www.eksperten.dk/spm/614726