Avatar billede smukkecharlie Nybegynder
18. april 2005 - 17:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

error på iframe i dreamweaver.. betyder det noget?

Hej eksperter.
jeg for følgende error i dreamweaver og ved ikke hvad jeg skal gøre for at rette den!

"The tag: "iframe" doesn't have an attribute: "border" in currently active versions."

jeg har flere errors men betyder de noget for min side? såfremt den bare kan vises i browseren.

mvh
anders
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2005 - 18:53 #1
<ole>

Ja, alle fejl har en betydning. Når du skriver 'browseren', kunne noget tyde på, du udvikler til en enkelt af slagsen ... og så kan det såmænd nærmest være ligegyldigt, hvad du skriver - og om du skriver  :)

Fejlen siger, der ikke findes en border-attribut på et iframe-element ... så sådan en undlader du bare at skrive. Simple as that  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede smukkecharlie Nybegynder
18. april 2005 - 22:03 #2
<iframe src="karakterframe.htm" border="0" width="930" height="450" frameborder="1" name="iframe"></p></td>

sådan ser koden ud... hvilket af den skal jeg så slette ole?... jeg er fuldstændig grøn i det her, skal jeg da også lige sige:0)
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2005 - 10:37 #3
'iframe' er ikke et godt navn - brug aldrig navne, der 'er i brug' i forvejen. Derudover er et lukke-tag obligatorisk for en iframe. Den ender med at komme til at se cirka sådan ud:

  <iframe src="karakterframe.htm" width="930" height="450" frameborder="1" name="myFrame"></iframe>

Ser den ikke ud, som den gerne skulle, må du lige sige til  :)
Avatar billede smukkecharlie Nybegynder
19. april 2005 - 17:01 #4
he he... der kan man bare se... jeg er også helt grøn til det.. skulle bare lige lave en hjemmeside ik!..hvor svært kunne det være... har fundet ud af at der er rigtigt meget at lære endnu... men det løste hvertfald mit problem!... tak Ole!
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2005 - 21:29 #5
Selvtak. Ja, webkodning er der nok mere i, end mange tror - men det er jo altid sjovt at lære noget nyt ... og så kan man somregel få et 'skohorn' her på stedet, når det kniber  ;o)
- og tak for points  :)