Avatar billede crapman Nybegynder
18. april 2005 - 15:34 Der er 1 løsning

Antal minutter mellem to datoer

Hejsa,
Jeg har en mysql tabel med to datetime felter... Start og Slut hedder de...

Hvordan finder jeg antallet af minutter mellem disse to tidspunkter???
Avatar billede hazart Nybegynder
18. april 2005 - 15:56 #1
(ABS(UNIX_TIMESTAMP(date1) - UNIX_TIMESTAMP(date2)) / 60)

Konverterer begge datoer til unix timestamps, trækker dem fra hinanden, tager den nummeriske værdi og dividerer med 60. Hvis ikke det virker skal du nok lige slå UNIX_TIMESTAMP() funktionen op, det kan godt være at der ikke skal være underscore i.

Du skal være opmærksom på at det "minut" antal du får, jo er et kommatal. Evt kan du bruge modulus 60 istedet og så er resten antal sekunder. Så får du at det er f.eks. 30minutter og 12 sekunder.