Avatar billede staggerlee Nybegynder
18. april 2005 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Links i træ-menu

Jeg sidder og arbejder med en filstruktur, jeg ikke selv har skrevet, og som jeg har ret svært ved at gennemskue. Der er tale om en træ-menu baseret på java-scripts. Mit problem er, at de forskellige links i menuen aktiverer pop-up-vinduer (ShowModalDialog), og derfor kan jeg ikke linke til filer i formater som pdf, ppt e.l. Jeg vil gerne have mulighed for både at have links, der aktiver pop-up vinduer, som det er nu, samt links, der bare åbner et almindeligt vindue. Jeg kan kun få det til at være enten eller.

Filstrukturen består af menu.js, der er bygget op efter dette princip:

foldersTree = gFld("<i>Mappenavn</i>", "")

    aux1 = insFld(foldersTree, gFld("Mappe-beskrivelse", ""))

        insDoc(aux1, gLnk(1, "beskrivelse", "C:/test"))
        insDoc(aux1, gLnk(1, "beskrivelse",

Af Treemenu.js som ligger her:

http://imv.au.dk/~lpjensen/treemenu.js
Avatar billede staggerlee Nybegynder
18. april 2005 - 15:43 #1
Nu har jeg selv fundet ud, hvordan jeg åbner en fil i pdf-format.
Jeg har skrevet den her linie direkte ind i menu-filen, og så virkede det.

insDoc(aux1, gLnk(1, "<a href=test.pdf>beskrivelse</a>"))

Det eneste problem er nu, at filen bliver åbnet i det vindue, der allerede er åbent - er der nogen, der ved, hvordan jeg får linket åbnet i et nyt vindue?
Avatar billede staggerlee Nybegynder
18. april 2005 - 16:03 #2
Jeg har selv løst det nu

insDoc(aux1, gLnk(1, "<a href=test.pdf target=new>beskrivelse</a>"))
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2005 - 19:25 #3
<ole>

Der er ikke noget, der hedder target="new". 'new' er ikke et defineret navn ... det er '_blank' derimod: target="_blank" er den korrekte syntaks  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
19. april 2005 - 06:18 #4
-- altså:

insDoc(aux1, gLnk(1, "<a href='test.pdf' target='_blank'>beskrivelse</a>"))
Avatar billede staggerlee Nybegynder
19. april 2005 - 08:19 #5
Jeg prøvede mig bare frem, og der virkede 'new'. Men, nu har jeg rettet det til blank - jeg må jo hellere overholde kodestandarderne :-)

Men, tak for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2005 - 09:03 #6
Det var så lidt ... men du må vel også hellere få forklaringen  ;o)
Det, der står i target-attributten, bør være navnet på et window-objekt ... f.eks. et popup-vindue eller en (i)frame. I det angivne vindue vil linket åbne dokumentet, der er angivet i href'en.
Kan vinduet ikke findes, vil browseren åbne et nyt og loade dokumentet deri. Det er årsagen til, 'new' faktisk virker.

Udover et decideret navn, kan target-attributten også være et af de predefinerede target-navne:
    http://www.w3.org/TR/html401/types.html#type-frame-target