Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
17. april 2005 - 16:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adgang til 2 databaser hos udbyder

Jeg administrerer en række sites, som jeg alle får hostet hos samme udbyder. Jeg er nu interesseret i at lade al sideadministration (Content Management) foregå gennem det CMS jeg allerede har opbygget på mit eget site. Derfor er jeg interesseret i at vide om jeg kan "pege" på forskellige databaser på samme server?

Min egen DB ligger her: d:\sites\[MitSite]\scripts\MinDB.mdb
En af mine kunders DB ligger på samme server men på: d:\sites\[KundensSite]\scripts\KundensDB.mdb

Kan jeg lave en database connection fra mit eget site til kundens DB, så jeg kan opdatere siderne direkte? Der er selvfølgelig nogle sikkerhedsissues, men jeg har jo alligevel adgang via FTP til kundens site.

Mvh
U.K.
Avatar billede busschou Praktikant
17. april 2005 - 18:11 #1
har du prøvet?
Hvis du i connectionen bruger rigtig kodeord og fulde fysiske sti...så kan man måske
prøv
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2005 - 18:19 #2
Hvis jeres sites ligger på samme server så skulle det være nok at angive
den rigtige connection string, men hvis de ikke gør det så er det
et problem.
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
17. april 2005 - 18:49 #3
Det er samme server (samme IP når jeg tilgår de forskellige sites via FTP) og samme drev (D:), som angivet herover. Normalt bruger jeg server.mappath() til at fange DB'en med, men det kan jeg vel ikke, når den anden DB ligger "udenfor"? Derfor har jeg forsøgt med:
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=d:\sites\[KundensSite]\scripts\DB.mdb"
Conn.Open DSN

Det giver imidlertid en fejl, men er det blot fordi jeg ikke angiver UID+PW? Der er ikke PW på databasen, men det er måske det login jeg bruger til FTP som skal angives?
Avatar billede busschou Praktikant
17. april 2005 - 18:52 #4
du kan jo prøve dig frem med at angive dem ...eller angive dem tomme
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
17. april 2005 - 19:05 #5
Næ... Det virker hverken med eller uden UID og PWD... Men ER det overhovedet muligt?
Avatar billede busschou Praktikant
17. april 2005 - 19:08 #6
jeg melder pas..jeg ville spørge udbyder ad
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2005 - 19:20 #7
Det er jo selvfølgelig ikke en database server men en fil database.

Hvilket brugernavn vil blive checket for permission til filerne ?
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
17. april 2005 - 19:50 #8
Jeg har angivet det brugernavn og password som jeg også bruger når jeg via FTP uploader filer og seneste version af Accessdatabasen.
Avatar billede busschou Praktikant
14. juli 2005 - 19:06 #9
ugotabe_kidding >> kommet videre ? lukketid?
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
14. juli 2005 - 22:28 #10
Har droppet det - smid et svar - så lukker jeg.
Avatar billede busschou Praktikant
15. juli 2005 - 04:25 #11
oki doki :o)